[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اهمیت مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی ، روزنامه شیراز نوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشارکت خانوادگی و اجتماعی سالمندان را یکی از مؤثرترین روش‌ها برای حفظ سلامت آنان دانست. به گزارش روابط‌عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان‌زاده» گفت: مشارکت اجتماعی، به معنای فعالیت‌هایی است که افراد در جامعه انجام می‌‌دهند تا به بهبود و توسعه زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمک کنند؛ همچنین این نوع فعالیت‌ها می‌‌تواند به صورت داوطلبانه صورت بگیرد و در حوزه‌های مختلفی مانند محیط زیست، سلامت، تعلیم و تربیت، حمایت از افراد ناتوان و آسیب‌دیده، توسعه اقتصادی و نظایر آن انجام شود.
او ضمن بیان این موضوع که هدف اصلی مشارکت اجتماعی، ایجاد تغییرات مثبت در جامعه، تقویت ارتباطات اجتماعی و ایجاد حس همبستگی و تعلق اجتماعی است، افزود: مشارکت اجتماعی، مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند بر سلامت روانی و جسمانی سالمندان تأثیر زیادی داشته باشد.
این مقام مسئول در دانشگاه ادامه داد: مشارکت اجتماعی در سالمندان، یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای حفظ سلامت آنهاست؛ زیرا شرکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها کمک کند و مانع از انزوای اجتماعی و تنهایی شده و در نتیجه، جنبه‌های سلامت روان‌شناختی و جسمانی آنها را تقویت کند.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در چنین بافتی، روابط خانوادگی استمرار می‌یابند و به سمت بلوغ پیشرفت می‌کنند، گفت: این مسیر بستگی به توانایی اعضای خانواده در برقراری روابط بین والدین که در سنین سالمندی هستند و فرزندان بالغ آنان دارد و در چنین فضایی، حمایت دوجانبه صورت می‌گیرد و والدین در هنگام نیاز از درخواست کمک، احساس تحقیر نمی‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی