[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

شکست سنگین رحمان عموزاد در فینال، روزنامه شیراز نوین

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره کشتی آزاد بازی‌های آسیایی بسنده کرد. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی در هانگژوی چین، رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای ۲۰۲۲ جهان در دیدار فینال برابر تولگا اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورد تا نخستین مدال کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی به رنگ نقره باشد. در حالی که کشتی تا ۴۰ ثانیه به پایان مسابقه ۱-۱ بود، کشتی‌گیر مغول با یک پیچ کمر و چند بارانداز پیاپی ۱۰ امتیاز گرفت و کشتی را در یک دقیقه به پایان مسابقه ۱۱-۱ تمام کرد. عموزاد پیش از این در دور اول مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان با نتیجه ۱۲ بر ۶ به برتری رسید و در دومین‌ مبارزه نیز برابر مقابل کایکی یاماگوچی از ژاپن به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. وی در سومین مبارزه نیز مقابل باون وی از چین با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. عموزاد در نیمه‌نهایی نیز برابر باجراگ پونیا دارنده مدال‌های برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند با نتیجه ۸ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. 
ابراهیم خواری، دیگر نماینده ایران در روز نخست این مسابقات بود که پس از برتری ۱۰ بر صفر مقابل حریفی از فیلیپین، برابر امان از هند با نتیجه ۱۹ بر ۸ شکست خورد و حذف شد.
شنبه و در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی، یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای ایران به میدان می‌روند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی