[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ادای دین دولت به مشاهیر شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خواستار سرمایه‌گذاری مضاعف دولت در حوزه گسترش زیرساخت‌های فرهنگی شد.
رضا محمدیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حافظ یکی از شعرای فاخر ملی و بین‌المللی فارس است که در زمان خود اشعار او ترجمه شده و بسیاری در جهان شهرت شیراز را به لسان‌الغیب می‌شناسند. با وجود این طرح‌ توسعه آرامگاه حافظ و احداث باغ‌موزه مشاهیر سال‌هاست که جزو آرزوهای شهر شیراز بوده که بر زمین و بلاتکلیف مانده است. 
وی از مسئولان استانی درخواست کرد تا یکی از مطالبات طرح شده در محضر ریاست‌جمهوری، این باشد که طرح توسعه آرامگاه حافظیه و تکمیل باغ موزه ملی مشاهیر و زیرساخت‌هایی از این دست با تخصیص اعتبار به یک بودجه مناسب در این دولت به اتمام برسد. او افزود: با توجه به سفر ریاست‌جمهوری به نیویورک و بازگشت الواح هخامنشی، از آنجا که این آثار متعلق به خطه فارس است، امید است شاهد باشیم تا این آثار در این موزه به نمایش گذاشته شود تا گردشگرانی که به شهر شیراز سفر می‌کنند، بتوانند از این الواح دیدن کنند. محمدیان تأکید کرد: مردم شیراز طی سنوات اخیر متأسفانه آنچنان که باید بهره‌ای از درآمدهای نفتی کشور سهم مناسبی نداشتند. وی ادامه داد: شهر شیراز در جنوب کشور شهر بسیار مهمی است و پایتخت فرهنگی و در شاهراه اتصال جنوب و مرکز کشور قرار دارد و در حوزه‌های مختلف تجاری، فرهنگی، هنری، علمی و مهندسی دارای زیرساخت مناسب و افراد بادانشی است. اما متأسفانه پروژه‌هایی نظیر ورزشگاه شش‌هزار نفری و ورزشگاه بزرگ میانرود، سد تنگ سرخ، رودخانه خشک، خطوط مترو و سایر پروژه‌ها آنچنان که باید طی سال‌های گذشته توجهی به آنها نشده است. به همین دلیل طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خطوط ریلی و تعویض و بازسازی ناوگان تاکسی و اتوبوسرانی همه آنها لازمه توجه بیشتر از سوی دولت هستند. وی افزود: شیراز شهری است که به عنوان قطب درمانی، استان‌های هم‌جوار خود را در حوزه دانشگاهی پوشش می‌دهد؛ لذا باید فراتر از بودجه میدانی شهر شیراز به آن نگاه کرد. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: طی چند سال اخیر بودجه‌ای که در شأن شهر شیراز باشد در ابعاد پروژه‌های ملی آن‌گونه که باید محقق نشده است، اما انتظار می‌رود با توجه به اینکه شیراز یک شهر فرامنطقه‌ای و یک شهر مادر در جنوب کشور است، دولت سیزدهم توجه بیشتری داشته باشد. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به وضعیت سینماهای شهر شیراز اشاره و اضافه کرد: بیش از ۳ سینمای قدیمی در اختیار و مالکیت حوزه هنری استان است و اگر دولت بودجه مناسب به حوزه هنری اختصاص بدهد، شرایط پیش رو بهتر خواهد بود. اتباع بیگانه دیگر موضوع مورد اشاره این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بود و وی در این خصوص بیان کرد: موضوع اتباع بیگانه در ابعاد مختلف تأثیر گذاشته و باید در نظر داشت که آنها به‌سان هم‌وطنان ما از یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند که باید در این حوزه بازنگری کرد. به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز حجم جنگ‌زدگی و فشارهای موجود در کشور افغانستان باعث شده است تا اتباع بیگانه به سوی سایر کشورهای همسایه پناه بیاورند و برخی برای ارتزاق آمده و در این میان عده‌ای هم با سوءاستفاده وارد کشور شده‌اند و اگر کشور سامان‌دهی اتباع را مدنظر قرار ندهد، در زمینه‌های مختلف با معضل مواجه خواهیم شد. محمدیان اضافه کرد: در بافت تاریخی و فرهنگی به دلیل بی‌توجهی، برخی از منازل تبدیل به محل خوابگاه اتباع بیگانه و جمع‌آوری ضایعات شده که این موضوع آسیب‌های اجتماعی مختلفی دارد. این در حالی است که در وقوع حادثه دوم تروریستی شاهچراغ(ع) متهم اصلی در یکی از منازل بافت تاریخی سکونت داشت. لذا ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در این محور تدبیر مناسبی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی