[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رابطه خاص یامال و رکوردها!، روزنامه شیراز نوین

لامینه یامال با گلزنی در دیدار یکشنبه‌شب بارسلونا، یک رکورد جدید دیگر به نام خود ثبت کرد. به گزارش فوتبال 360، لامینه یامال 16 ساله در عین نوجوانی به مردِ رکوردها تبدیل شده است؛ این پدیده نوجوان متولد سال 2007، رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا و همچنین جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی بزرگسالان اسپانیا را طی ماه‌های گذشته به نام خود ثبت کرد. یامال برای رسیدن به این 3 رکورد، آنسو فاتی را پشت سر گذاشت.
پس از شکست رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، یامال به رکورد جوان‌ترین گلزن هم حمله کرد. لامینه با گلزنی برابر گرجستان موفق شد با 16 سال و 57 روز به جوان‌ترین گلزن تاریخ فوتبال ملی اسپانیا تبدیل شود؛ او در دیدار سخت و نفس‌گیر یکشنبه‌شب بارسا برابر گرانادا که با توقف شاگردان ژاوی همراه بود، روی پاس ژوائو فلکیس در دقیقه 46 موفق به باز کردن دروازه حریف شد تا یک رکورد مهم دیگر را از خود به جا گذاشته و به جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا تبدیل شود. یامال در حالی با 16 سال و 87 روز این رکورد را به نام خود ثبت کرد که 11 سال پیش فابریس اولینگا با 16 سال و 98 روز، جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا لقب گرفته بود. ایکر مونیان با 16 سال و 289 روز و آنسو فاتی با 16 سال و 304 روز، در رده‌های بعدی جوان‌ترین گلزنان تاریخ لالیگا قرار دارند.
یامال طی مسابقه یکشنبه‌شب بارسا برابر گرانادا در میانه‌های بازی و به دلیل احساس ناراحتی در عضلات پا تعویض شد. او در لیست جدید لوئیس دِلافوئنته سرمربی تیم ملی اسپانیا برای 2 دیدار مقدماتی جام ملت‌های اروپا برابر اسکاتلند و نروژ به تیم ملی دعوت شده و در صورت عدم مصدومیت در این 2 دیدار هم حداقل برای دقایقی در میدان حاضر خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی