[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رهاوردهای فرهنگی در سفر دولت ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر پیش روی رئیس جمهور به فارس برای پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و هماهنگی مقدماتی در این زمینه انجام شده است؛ این سفر رهاوردهای فرهنگی و اجتماعی در راستای توسعه فارس بهمراه دارد.
حمیدرضا قانعی با بیان اینکه تکمیل تالار مرکزی جدی‌ترین پروژه فرهنگی مورد تأکید در این سفر است، افزود: در این سفر برای تالار مرکزی، تالار حافظ و مجموعه کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی فارس مصوباتی خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: تالار مرکزی شیراز مصوب سفر اول رئیس جمهور به فارس نیز بوده و برای تکمیل نیازمند ارتقا مصوبه است که در این سفر نیز مورد تأکید ویژه قرار دارد.
قانعی یادآور شد: تالار مرکزی شیراز که از سال ۸۵ با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع اجرایی شد، تکمیل آن متوقف مانده بود که در سفر استانی رئیس جمهور به فارس در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: تالار مرکزی شیراز شامل سالن همایش ۲ هزار نفری با زیربنای چهار هزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی و بزرگترین مجموعه فرهنگی شیراز است.
رویدادهای فرهنگی مورد توجه مسئولان فرهنگی فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نیاز و اهمیت برپایی رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در فارس هم عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم برای رویدادهای فرهنگی و هنری در فارس نیز مصوباتی در این دور سفر داشته باشیم.
قانعی افزود: تصویب اعتبار برای برپایی چنین رویدادهایی می‌تواند حال و روز اجرای برنامه‌های جشنواره‌ای این عرصه را در فارس بهبود بخشد و پررنگ‌تر از قبل شود.
برپایی میز خدمت برای اهالی فرهنگ و هنر
وی با بیان اینکه در این سفر استانی هیئت دولت سیزدهم به فارس شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هستیم، گفت: پیگیری شده تا میز خدمتی برای اهالی فرهنگ و هنر راه‌اندازی شود و به این منظور معاونان این وزارت فرهنگ یک روز قبل در شیراز حاضر می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: هنرمندان و اهالی فرهنگ فارس می‌توانند در قالب میزهای خدمت در دیدار رودرو با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل و نقطه‌نظرات خود را با آنها در میان بگذارند.
گفتنی است، آیت‌الله رئیسی و اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی، ۱۹ مهرماه به فارس سفر می کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی