[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

باشگاه پرسپولیس: کمیته انضباطی تحت‌تأثیر سپاهان رأی داد، روزنامه شیراز نوین

وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: صراحتاً در قرارداد گولسیانی نوشته شده باشگاه از طرف بازیکن مالیاتش را پرداخت می‌کند و کمیته انضباطی در این خصوص کمی عجله کرده است.
به گزارش تسنیم، هومن هدایتی درباره حکم کمیته انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز و جریمه 10 میلیاردی باشگاه پرسپولیس به دلیل بر عهده گرفتن مالیات گئورگی گولسیانی اظهار داشت: بند هشت دستورالعمل ناظر بر قراردادها می‌گوید پرداخت قرارداد دلاری برای اتباع داخلی ممنوع است؛ فرض این بند کاملاً برای اتباع داخلی است. از نظر دستور زبان فارسی برای پیدا کردن نهاد و گزاره از پرسش چه کسی و چه چیزی استفاده می‌کردیم؛ ما این را در کلاس سوم ابتدایی خواندیم. اگر همین اصل را استفاده کنیم مشخص است که منظور قانون‌گذار مالیات اتباع داخلی بوده است؛ اگر مقررات ما ناقص است نباید مجازات‌انگاری کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا باشگاه پرسپولیس پرداخت مالیات گولسیانی را بر عهده گرفته است؟» گفت: خیر! در قرارداد ما به صراحت نوشته شده که باشگاه از طرف بازیکن این پول را پرداخت می‌کند؛ در متن انگلیسی هم کلمه «On behalf of» به معنی از طرف یا جانشین استفاده شده است؛ رأی علیه پرسپولیس فقط تحت‌تأثیر پرونده سپاهان بوده است.
وکیل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: چیزی که باشگاه سپاهان بابت آن جریمه شد نقض سقف قرارداد در مورد هفت نفر بود، در حالی که در مورد مالیات، مقررات ناظر بر قراردادها پیش‌بینی تنبیه نکرده و وضع مجازات با خلاقیت و ابتکار کمیته انضباطی بوده است. در ماده 117 که به آن استناد شده است تأکید شده باید در مورد قانونی تعیین مجازات به رکن قضایی تفویض شده باشد؛ اما کجای دستورالعمل ناظر بر قراردادها موضوع تعیین مجازات برای مالیات به کمیته انضباطی تفویض شده است؟
هدایتی راجع‌ به جریمه 10 میلیاردی باشگاه پرسپولیس و اینکه آیا پرونده را به کمیته استیناف ارجاع خواهند داد؟ گفت: بله حتماً به کمیته استیناف می‌رویم؛ جریمه 10 میلیاردی برای ما بسیار سنگین است؛ مگر کل مالیات گولسیانی چقدر است؟ فکر نمی‌کنم کل مالیات 2 میلیارد باشد که به خاطر آن ما را 10 میلیارد جریمه کرده‌اند.
وی ادامه داد: در جلسه کمیته انضباطی پنج ابهام مطرح و چهار ابهام به طور کامل برطرف شد و فقط بحث مالیات گولسیانی ماند. کمیته انضباطی در صدور رأی کمی عجله کرده است. ما به‌عنوان کسی که یک طرف قرارداد بوده می‌گوییم که مالیات بر عهده بازیکن است. از گولسیانی هم سؤال کنید که مالیاتش را چه کسی باید بدهد؛ اصلاً در این موضوع ابهامی وجود ندارد. هر زمانی که بخشی از قرارداد بازیکن را پرداخت می‌کنیم، مبلغ مالیات آن را هم کم می‌کنیم؛ همان‌طور که ماده 86 مالیات غیرمستقیم می‌گوید هر وقت پول دادید باید مالیات را هم پرداخت کنید. کمیته انضباطی باید به اراده تنظیم‌کنندگان قرارداد هم رجوع می‌کرد؛ تنظیم‌کنندگان و طرفین قرارداد می‌گویند که مالیات برعهده بازیکن است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی