[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وعده صادق دولت در تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی رستم، روزنامه شیراز نوین

تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان محروم رستم پس از هشت سال انتظار از اقدام‌های عملی دولت برای کاهش سفرهای درمانی شهروندان شهرستان رستم به استان‌های دیگر است.
به گزارش ایرنا، سال‌ها بود که سرگردانی بیماران شهرستان رستم در شهرهای هم‌جوار همچون نورآباد ممسنی، کازرون و شیراز به قصه پرغصه‌ای مبدل شده بود و سفرهای درمانی هزینه‌های بسیاری برای این بیماران و همراهان آنها در پی داشت. حتی در همین ترددها بارها سوانح رانندگی بسیاری برای این بیماران به وجود آمده است، اما اقدام برای توسعه زیرساخت درمانی این منطقه صورت نگرفته بود. شهرستان محروم رستم با جمعیت ۱۵۰هزار نفری از نظر زیرساخت‌های سلامت وضعیت مناسبی ندارد؛ این در حالی است که دولت سیزدهم در تلاش است تا با تقویت زیرساخت‌های درمانی در شهرها و شهرستان‌های محروم کشور به کاهش هزینه‌های درمانی و رفاه حال بیماران کمک کند.
از آنجا که تقویت زیرساخت‌های درمانی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم رستم برای حفظ سلامتی به عنوان مهم‌ترین سرمایه آنان است، دولت با اختصاص بیش از ۲هزار میلیارد ریال اعتبار در این مدت ۲ سال توانست بیمارستان هشت‌ساله این منطقه را تکمیل کند.
سفرهای دور دوم رئیس‌جمهور به استان‌های مختلف کشور مجال مناسبی برای تحقق وعده‌های صادق و بی‌واسطه با مردم بودن است و آخر همین هفته شهرستان کوچک و محروم مصیری برای نخستین بار میزیان رئیس‌جمهور است. دولت مردمی سیزدهم با رویکرد محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری توانسته اعتمادآفرینی و امید را در دل مردم زنده کند؛ به طوری که در مدت یک سال گذشته با سفر به مناطق مختلف مانند فارس و توجه به طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه در حوزه سلامت، سبب امیدواری مردم شده است.
بیمارستان شهرستان رستم پس از هشت سال انتظار مردم این منطقه در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور، افتتاح خواهد شد. طبق اعلام فرماندار شهرستان رستم، ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود و اکنون به پایان رسیده است.
سید علی حسینی افزود: بیمارستان شهرستان رستم داری ۶۴ تختخواب است و تاکنون ۲هزار و ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است.
وی تأکید کرد: پیش از این شهرستان رستم فاقد بیمارستان بود و مردم مجبور بودند برای درمان به نورآباد ممسنی، کازرون و شیراز مراجعه کنند.
حسینی عنوان کرد: شهرستان رستم در جاده ترانزیتی قرار دارد و می‌طلبید این بیمارستان سریع‌تر افتتاح شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی