[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پاسخ‌گویی تأمین اجتماعی فارس به مطالبات مردمی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت به استان فارس، میز خدمت اداره‌کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس با هدف پاسخ‌گویی و حل مشکلات خانواده بزرگ تأمین اجتماعی آغاز به کار کرد. این میز خدمت با حضور نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مدیرکل و مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس به همراه جمعی از مسئولان ستادی و کارشناسان از صبح چهارشنبه 19 مهرماه به مدت سه روز در محل سازمان تأمین اجتماعی شیراز واقع در خیابان ستارخان برقرار است.
آمادگی تأمین اجتماعی برای گسترش زیرساخت‌های درمانی
در این میز خدمت نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلاش به منظور گسترش زیرساخت‌های درمانی در استان فارس خبر داد. زین‌العابدین امیراحمدی در حاشیه میز خدمت این سازمان که هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: در این میز خدمت در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی آماده ارائه خدمات به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی هستیم. او سفر به شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) را فرصتی مغتنم برای خدمت بی‌واسطه برشمرد و اظهار داشت: این میز خدمت با اعطای مجوزهای ویژه از سوی مدیرعامل تأمین اجتماعی در شیراز برگزار می‌شود که یکی از آنها حمایت از بیماران صعب‌العلاج است. این مقام مسئول از دستور ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به منظور برپایی میزهای خدمت خبر داد و افزود: این رویداد مردم‌محور هم‌زمان با دور دوم سفر ریاست‌جمهور به استان شهیدپرور فارس با هدف پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و ارائه خدمت بی‌واسطه به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی برگزار می‌شود. امیراحمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فارس یکی از قطب‌های مهم گردشگری درمان در کشور است، بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی آمادگی گسترش زیرساخت‌های درمانی را دارد و بر همین اساس آمادگی بهره‌برداری از یک درمانگاه در استان را داریم. نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل در بخش پایانی سخنانش از سرمایه‌گذاری ویژه سازمان تأمین اجتماعی در استان فارس خبر داد و افزود: فاز اول بیمارستان 320 تختخوابی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در بلوار حسینی الهاشمی شیراز به اتمام رسیده و مناقصه فاز بعدی در دست پیگیری است.
 پاسخ‌گوی مطالبات مردمی هستیم
در ادامه این مراسم، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس خدمت و پاسخ‌گویی به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی را به عنوان مهم‌ترین رسالت این مجموعه برشمرد.جلیل مرادی در حاشیه میز خدمت این سازمان که هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: این میز خدمت با هدف پاسخ‌گویی و حل مشکلات، ارائه مشاوره‌های بیمه‌ای، حل مسائل و مشکلات جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی شامل بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در حال برگزاری است. او با اعلام این خبر که این میز خدمت از صبح چهارشنبه 19 مهرماه به مدت سه روز پاسخ‌گوی پرسش‌های خانواده بزرگ تأمین اجتماعی و حل مشکلات آنهاست، اظهار داشت: این میز خدمت از ساعت 8 تا 18 در اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس واقع در خیابان ستارخان برپاست. به گفته این مقام مسئول، میز خدمت اداره‌کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهور به سومین حرم اهل بیت(ع) و در قالب طرح ملی خدمت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شده است. همچنین در این میز خدمات غربالگری سلامت و مشاوره‌های پزشکی به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.
 تحول زیرساخت‌های درمانی با بیمارستان جدید تأمین اجتماعی
در ادامه این میز خدمت، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس بر پیگیری و حل مشکلات ارباب رجوع در قالب میزهای خدمت تأکید کرد. بهرام حسن شاهی در حاشیه میز خدمت این سازمان که هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس برگزار شد، بیان کرد: مطالبات مردمی از سازمان تأمین اجتماعی پس از طبقه‌بندی مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار می‌گیرد و بر اساس موارد قانونی تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مشکلاتی که خانواده بزرگ تأمین اجتماعی با آن روبه‌رو هستند، به حداقل کاهش یابد. او با بیان اینکه برخی از مطالبات به صورت آنی در میزهای خدمت برطرف می‌شوند، اظهار داشت: هدف از تشکیل میزهای خدمت پاسخ‌گویی و ارائه خدمت بی‌واسطه به جامعه است و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های قانونی بهره خواهیم گرفت. وی تصریح کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی عهده‌دار ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش است که شامل حوزه‌های خدمات سرپایی و بستری می‌شود. در حوزه خدمات درمانی سرپایی، تعداد 21 واحد درمانی اعم از درمانگاه‌های عمومی و پلی‌کلینیک و تخصصی در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند. در حوزه خدمات بستری نیز بیمارستان شهید بهشتی با 150 تخت فعال در تمامی رشته‌های تخصصی به صورت رایگان به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی ارائه خدمت می‌کند. حسن‌شاهی از بیمارستان جدید تأمین اجتماعی که در بلوار حسینی الهاشمی در حال احداث است، به عنوان مرکزی مهم و ارزنده برای سازمان و جامعه تحت پوشش یاد کرد و افزود: استان فارس از دیرهنگام با کمبودهایی در حوزه درمان بستری مواجه بوده و سازمان تأمین اجتماعی با همراهی دولت گام بلندی در راستای افزایش سرانه درمانی استان فارس برداشته است. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که بیمارستان حسینی الهاشمی با معیارهای جدید و استانداردهای نوین ساخته و تجهیز خواهد شد، اظهار داشت: این بیمارستان با ظرفیت 320 تختخواب آغاز به کار خواهد کرد و به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی کشور، امکان اجرای طرح توسعه آن در آینده نیز وجود دارد. حسن‌شاهی افزود: عملیات فاز اول بیمارستان جدید تأمین در استان فارس شامل اسکلت‌بندی سازه به پایان رسیده و در شرف انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه کلان هستیم. او زمان بهره‌برداری از این ابرپروژه بیمارستانی را دو تا سه سال آینده پیش‌بینی کرد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های صورت‌گرفته کیفیت ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی افزایش یافته و شاهد رشد رضایتمندی در جامعه باشیم.
 ارائه خدمات سلامت و درمان در میز خدمت تأمین اجتماعی فارس
شایان ذکر است این میز خدمت با هدف پاسخ‌گویی و حل مشکلات، ارائه مشاوره‌های بیمه‌ای، حل مسائل و مشکلات جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی شامل بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان به مدت سه روز در حال برگزاری است. در این میز خدمت جمعی از مسئولان اداره‌کل بازرسی و شکایات سازمان تأمین اجتماعی به همراه کارشناسان بخش‌های بیمه‌ای، درمان و کمیسیون‌های پزشکی از روز چهارشنبه تا جمعه 21 مهرماه پاسخ‌گوی پرسش‌ها و مشکلات خانواده بزرگ تأمین اجتماعی هستند. گفتنی است، در این میز خدمات غربالگری سلامت شامل فشارخون، قندخون، سنجش BMI، کنترل وزن و مشاوره‌های پزشکی به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.
 مروری بر دستاوردهای تأمین اجتماعی فارس در دولت سیزدهم
برخی از دستاوردهای اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس در دولت سیزدهم از این قرار است:
افزایش 9 درصدی تعداد بیمه‌شدگان
افزایش 4 درصدی تعداد مستمری‌بگیران
افزایش 3 درصدی کارگاه‌های تحت پوشش
افزایش 2/2 درصدی افراد تحت پوشش
افتتاح سه شعبه در شیراز، فسا و صدرا
الکترونیکی شدن بیش از 30 خدمت سازمانی دیگر
راه‌اندازی خط مستقیم ارتباط با مدیرکل در تمامی پیام‌رسان‌ها
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است میز خدمت اداره‌کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهور به سومین حرم اهل بیت(ع) و در قالب طرح ملی خدمت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی