[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار نیازمند شتاب است ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی این ناحیه صنعتی، توسعه صنایع کوچک و متوسط و اشتغال پایدار در این شهرستان را شتاب می‌بخشد. به گزارش دریافتی شیرازنوین، فرشاد مقیمی در سفر استانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کوار که هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان فارس انجام شد، افزود: ایجاد ناحیه صنعتی کوار با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان مبنی بر توسعه متوازن صنعتی و فراهم کردن زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای صنعتی در مناطق فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در راستای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها، این ناحیه صنعتی تا یک سال آینده به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان می‌رسد.
مقیمی افزود: افزون بر ۱۰۰میلبارد ریال تا یک سال آینده در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی هزینه می‌شود.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ناحیه صنعتی کوار در اراضی به مساحت ۴۸ هکتار ایجاد و با راه‌اندازی آن ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یا اشتغال افزون بر ۱۰۰۰ نفر فراهم می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از انجام مرحله نخست پروژه ایجاد کانال حریم شهرک و تسطیح محوطه داخل ناحیه صنعتی کوار خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۵میلیارد ریال انجام شده است.
سیدمصطفی هاشمی اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز اول شبکه داخلی آب و حفر چاه آب آشامیدنی ناحیه صنعتی نیز با اعتبار ۲۵میلیارد ریال در برنامه عملیاتی قرار دارد. وی تصریح کرد: این ناحیه صنعتی شصت و پنجمین شهرک صنعتی استان است که در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است. در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کوار، طرح تولید انواع شفت‌های صنعتی و الکترود گرافیتی با ظرفیت سالانه ۴۵۰هزار تن انواع شفت و ظرفیت ۶۵۰۹ تن انواع الکترود با سرمایه‌گذاری 40هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی