[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیام آمریکایی‌ها در خصوص خویشتن‌داری کشورهای مقاومت، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک دست سلاح و بمب برای کشتن فلسطینی‌ها ارسال کنند و با دست دیگر همه طرف‌های دیگر را به خویشتن‌داری فراخوانند، اظهار داشت: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف نشود، هر احتمالی متصور است. به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیروز با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از این دیدار، دو طرف در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.در ابتدای این کنفرانس خبری، وزیر خارجه لبنان ضمن خوشامدگویی گرم به وزیر خارجه ایران، تأکید کرد: این سفر، سفر مهمی برای انجام رایزنی‌ها و تبادل دیدگاه‌ها در پرتو شرایط سختی است که در منطقه وجود دارد.
عبدالله بوحبیب ادامه داد: ما درمورد مسئله غزه و جلوگیری از دامنه جنگ صحبت کردیم. نادیده گرفتن مسئله حل موضوع فلسطین، باعث اتفاقات اخیر شده است.دیپلمات ارشد لبنان افزود: ما در کنار مردم فلسطین بوده و خواهان پایان محاصره غزه هستیم و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل نباید دومیلیون نفر را در محاصره قرار دهد. ما تمایل به جنگ نداریم و هشدار می‌دهیم که تداوم تنش‌ها امنیت منطقه و منافع بین‌المللی را تهدید می‌کند.
در ادامه بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد: همه باید به اسرائیل فشار بیاورند تا صهیونیست‌ها به جنگ پایان دهند. ثبات تنها از مسیر عادلانه برای فلسطین می‌گذرد. امیرعبداللهیان در این نشست با بیان اینکه امروز دیدار و صحبت‌های مهمی با وزیر خارجه لبنان داشتم، گفت: پیش از این دیدار، دیدارهای مهمی با دبیرکل حزب‌الله و نخست‌وزیر لبنان داشتم.
وی با بیان اینکه اکنون در غزه شاهد جنایت جنگی علیه مردم فلسطین هستیم، اظهار داشت: ما اتفاق نظر داشتیم که این جنایت علیه مردم بی‌گناه باید متوقف شود و نشستی فوری در سطح کشورهای اسلامی باید برگزار شود.
فوراً باید جنایت جنگی علیه مردم فلسطین متوقف شود
وزیر امور خارجه گفت: ما از سه روز قبل آمادگی خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده‌ایم. برای این موضوع هماهنگی‌های اولیه را با دبیرکل این سازمان داشتیم. معتقدیم فوراً باید جنایت جنگی علیه مردم فلسطین متوقف شود و محاصره انسانی و قطع آب و برق و دارو علیه مردم غزه متوقف شود. وی بیان کرد: طرف آمریکایی با ارسال پیام‌های مختلف به جهات مختلف منطقه، خواهان خویشتن‌داری و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ است، اما مضحک و خنده‌دار است که در عین توصیه به خویشتن‌داری، دست رژیم جنایتکار نتانیاهو را برای کشتار زنان و کوکان فلسطینی در غزه باز گذاشته است. آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک دست سلاح و بمب برای کشتن فلسطینی‌ها ارسال کنند و با دست دیگر همه طرف‌های دیگر را به خویشتن‌داری فراخوانند.
جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف نشود، هر احتمالی متصور است
امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف نشود، هر احتمالی متصور است. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما در هفته جاری از مقامات جمهوری عربی مصر، دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ و... خواسته‌ایم امکان ارسال کمک‌های دارویی و غذایی و آب آشامیدنی از جمهوری اسلامی به غزه را فراهم کنند. ما همه دولت‌های اسلامی را دعوت می‌کنیم که همه دولت‌ها با صدای بلند خواستار خاتمه محاصره مردم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی شوند. دیپلمات ارشد کشورمان در پایان از مقامات عالی‌رتبه لبنان به جهت حمایت از فلسطین و مقاومت تشکر کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی