[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تصاویر تکراری حرف‌های تکراری!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
در سفر آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس جهمور کشور به فارس گره اعتباری بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها گشوده شد؛ در این سفر چند تن از وزرا به همراه ریاست جمهوری به شیراز آمدند و هر یک به منطقه‌ای رفته و از پروژه‌های در حال ساخت بازدید و پروژه‌های آماده بهر‌برداری را افتتاح کردند؛ این سفر برکات زیادی در اکثر حوزه‌ها برای فارس به همراه داشت.
اما در حوزه ورزش به نظر نمی‌رسد وضعیت نسبت به حال اسفناک گذشته، تغییری کرده باشد.
نکته عجیب در این میان، سفر وزیر جدید ورزش به مناطق جنوبی فارس است؛ کیومرث هاشمی و هیئت همراه، نقاطی را برای بازدید انتخاب کردند که اتفاقاً کمترین میزان مشکل و نیازمندی را در حوزه ورزش دارند! جایی که خیران بیشتر از هر منطقه‌ای پای کار هستند و مردم آن منطقه خودشان هم می‌توانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند.
در سفر روز پنجشنبه هاشمی به لار، اوز، گراش و جویم، پروژه‌ای افتتاح شده که به گفته خود جناب وزیر، «خیر ساز» است؛ برای افتتاح یک پروژه خیرساز، چرا یک مقام دولتی به خود زحمت می‌دهد و به‌جای رسیدگی به سایر نقاط استان که در بحث ورزش تقریباً زیرخط فقر هستند، به جایی می‌رود که اصلاً نیازی نیست!
پس از صرف یک روز کامل در مناطق بیشتر برخوردار، صبح روز پنجشنبه هم دقایقی به منطقه محرومِ ورزش شیراز سر زده می‌شود تا از دو پروژه بسیار بزرگ ملی هم بازدیدی به عمل بیاید.
بازدید از ورزشگاه پارس را که از زبان شخص آقای وزیر می‌شنویم؛ از این بازدید بی‌خبر بودیم و نتوانستیم از چند و چون ماجراهای دنباله‌دار این ورزشگاه قدیمی(!) مطلع شویم.
بازدید از سالن 6هزار نفره(که آن‌هم حالا برای خودش قدمتی دارد؛ 15 سال از کلنگ‌زنی و 2 سال و چندماه از افتتاحش می‌گذرد!) هم دقایقی بیشتر طول نمی‌کشد و حالا وزیر پاسخ‌گوی خبرنگاران است. 
در صحبت‌های کیومرث هاشمی می‌توان آثاری از شک و تردید را حس کرد : «40 میلیاردتومان نیاز است تا ورزشکاران سالنی ما بتوانند از این ورزشگاه استفاده کنند؛ خوشبختانه 30 میلیارد آن در دور دوم مصوب شده ... یعنی پیش‌بینی شده که انجام شود!»
این نوع صحبت یعنی باز هم همان وعده و وعیدهایی که نمی‌توان رویشان حساب باز کرد.
هاشمی ادامه می‌دهد : حرکت‌های خوبی از سوی پیمانکاران ما انجام شده؛ شرکت توسعه زحمت کشیده، بحث موتورخانه و آب و برق انجام شده و نیاز به تکمیل دارد!
باز هم شک و تردید! بالاخره انجام شده یا نیاز به تکمیل دارد؟ 
ادامه صحبت های وزیر محترم ورزش: «ان‌شاءلله زودتر مشکلات این سالن را برطرف می‌کنیم تا هرچه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد».
در این صحبت‌ها اثری از امیدواری و عزم جدی دیده نمی‌شود. 
سؤال از وزیر ورزش: وزارت چه کمکی به استان می‌کند تا بتواند ورزشگاه‌های کوچکتر و نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برساند؟
هاشمی: کار وزارتخانه همین پیگیری‌هایی است که انجام می‌دهد؛ در دور دوم سفر هیئت دولت که به پروژه‌های ملی اختصاص دارد، ما باید پاسخ‌گوی پروژه‌های ملی باشیم و پروژه‌های استانی را هم مسئولان استان به عهده دارند؛ آن بخش‌هایی که به عهده ماست، کمک می‌کنیم که به بهره‌برداری برسند.
او در ادامه به سفر پرتراکم خود اشاره می‌کند؛ منظور، همان شهرهای جنوبی و برخوردار استان هستند! هاشمی می‌گوید: «چند پروژه در اوز، گراش و لارستان افتتاح شده و فکر می‌کنم خیران کار بزرگی انجام داده‌اند!»
خیران همیشه در جنوب فارس کارهای بزرگی انجام می‌دهند، وزارت چه کاری کرده؟
وزیر ورزش می‌گوید از ورزشگاه پارس هم بازدیدی داشته که باید مشکلات پیست و چمن آن برطرف شود؛ 15 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به این ورزشگاه اختصاص پیدا می‌کند تا مشکلاتش برطرف شود.
چند روز پیش مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در گفت‌وگو با شیرازنوین، خبرهای خوبی در خصوص هر دو ورزشگاه داده بود؛ شکوهی از بهبود وضعیت چمن ورزشگاه پارس و انعقاد قرارداد جدید با پیمانکارش گفته بود؛ همچنین از رفع مشکلات آب و گاز و برق سالن 6هزار نفری که اگر بحث پارکینگ آن حل شود،در آذرماه می تواند به بهره‌برداری برسد هم خبر داد. اما عجیب است که حتی برای یک ماشین هم پارکینگی در حوالی سالن 6هزار نفره پیش‌بینی نشده است.
بهبود چمن ورزشگاه پارس هم چیز قابل‌اطمینانی نیست؛ وزیر ورزش در صحبت‌های خود از «نیاز چمن پارس به رفع مشکل» سخن گفت، اما حتی اگر در حال حاضر چمن پارس هم وضعیت مطلوبی داشته باشد، تجربه ثابت کرده که نمی‌توان به آن دل خوش کرد، چون زمستان در راه است!

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی