[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

آغاز توزیع بذر گواهی‌شده گندم در شهرستان ارسنجان ، روزنامه شیراز نوین

 داور یزدانی- گروه شهرستان‌ها- ارسنجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز توزیع بذرهای اصلاح شده گندم و جو خبر داد. غلامعباس زارعی‌فر با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیش از 12هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص داشته است، اظهار کرد: در راستای تأمین بذر گندم و جو اولین محموله بذرهای اصلاح شده گندم شامل ارقام ترابی، تیرگان و سیروان و ارقام جو شامل رقم ریحانه در انبار کارگزارهای این شهرستان تخلیه شده است. 
زارعی‌فر ابراز کرد: توزیع بذرهای اصلاح شده گندم از اواسط مهرماه آغاز شده و تا تاریخ کشت بهینه گندم در این شهرستان ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر مصرف بذور گواهی شده، به  کشاورزانی که قصد استفاده از بذور خود مصرفی دارند، توصیه کرد که نسبت به بوجاری و ضدعفونی بذر با سموم قارچ‌کش حتماً اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه تاریخ بهینه کشت گندم آبی در شهرستان ارسنجان از اول آبان‌ماه تا اواسط آذرماه می‌باشد، ابراز کرد: اقدامات مؤثر در افزایش بهره‌وری و تولید در واحد سطح را می‌توان به تهیه بستر مناسب با دانه‌بندی صحیح خاک، تسطیح نسبی، استفاده از بذور گواهی‌شده، استفاده از بذرمال روی، استفاده از میزان مناسب بذر (200 کیلوگرم در هکتار)، استفاده از کودهای پایه فسفاته و پتاسه، استفاده از دستگاه‌های کودکار بذرکار، آبیاری تحت فشار تیپ در اراضی با خاک و آب مناسب، استفاده از کف‌کارها در اراضی دارای آب و خاک شور، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و بهره‌گیری از محلول‌پاشی با عناصر ریزمغذی اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی