[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونق گردشگری با نسخه سرمایه‌گذاری، روزنامه شیراز نوین

سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز در ماه گذشته، میزبان سرمایه‌گذارانی از کشور ترکیه بود و دیدارهایی نیز به منظور رایزنی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر شیراز و بازدید از موقعیت برخی از آنها به‌ویژه پروژه‌های هدف گردشگری همچون باغ پرندگان، شهربازی، پارک برفی و... صورت گرفت که امیدواریم این تلاش‌ها هرچه زودتر به بار بنشیند.
* عزم راسخ مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذاری
دکتر اسماعیلی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، در این رابطه گفت: عزم مجموعه مدیریت شهری شیراز بر این است که چندین پروژه سرمایه‌گذاری را به هدف برسانیم. باغ پرندگان، شهربازی و تله‌کابین از پروژه‌های هدف سال ۱۴۰۲ هستند. برای شهربازی زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در پارک کوهستانی دراک پیش‌بینی شده است تا بتوانیم بخش‌های مختلفی را در آن مساحت اجرا کنیم‌.
وی خاطرنشان کرد: تجربه عقد قرارداد آکواریوم به ما کمک می‌کند تا همکاری‌های بعدی را با شناخت و سرعت بیشتر انجام دهیم.
* رشد اقتصادی با پروژه‌های مشارکتی
اسکندری، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه افزود: در راستای مشارکت بیشتر با سرمایه‌گذار، این آمادگی را داریم که بخشی از سرمایه‌گذاری توسط شهرداری انجام شود و سود اقتصادی و بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذار راحت‌تر شود.
او بیان داشت: با تکمیل پروژه آکواریوم که عملیات اجرایی آن از خردادماه امسال آغاز شد و اجرایی شدن پروژه‌هایی مثل تله‌کابین، شهربازی و باغ پرندگان، بستر گردشگری شهر شیراز بهبود خواهد یافت.
* حضور سرمایه‌گذاران نویدبخش توسعه است
معصومی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، در این رابطه بیان داشت: حضور هیئت سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه، نویدبخش است؛ چراکه تلاش مجموعه مدیریت شهری، ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ورود به فاز اجرای پروژه‌های کلان‌مقیاس در گام‌های بعدی است.
وی بیان داشت: ضمن استقبال از روش‌های نوین تأمین مالی در قراردادهای سرمایه‌گذاری، رویکردمان همراهی و همکاری ویژه با سرمایه‌گذار برای کاهش موانع است. در این راستا، کاهش طول فرایند عقد قرارداد و اجرای پروژه‌ها، عمل به تعهدات سازمانی و تسریع در انجام برخی امور خدماتی و اجرایی از جمله موارد مدنظر مجموعه مدیریت شهری است.
علاوه بر پروژه‌هایی همچون شهربازی، پارک آبی، باغ پرندگان و تله‌کابین که از مطالبات شهروندان و نیازهای اصلی شهر شیراز در زمینه تفریحی- گردشگری است، پروژه‌های جدیدی نیز در حوزه تولید انرژی، باغ تخصصی گل و گیاه، مجموعه‌های چندمنظوره گردشگری، درمانی، تجاری و... نیز در بسته‌های پیشنهادی سازمان تعریف خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی