[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دو ایرانی جزو برترین مربیان تاریخ فوتبال آسیا، روزنامه شیراز نوین

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در گزارشی به معرفی بهترین مربیان تاریخ جام ملت‌های آسیا پرداخت. به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا 10 مربی را به‌عنوان بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های آسیا معرفی کرد که نام دو ایرانی در میان بهترین مربیان قاره کهن ایستاد.
*محمد رنجبر- قهرمان جام ملت‌های آسیا 1972
ایران که در سال 1968 در خانه تحت هدایت محمود بیاتی قهرمان شد، چهار سال بعد از عنوان قهرمانی خود در تایلند دفاع کرد و رنجبر را به اولین و تنها سرمربی ایرانی تبدیل کرد که در خارج از خانه قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است.
رنجبر در یک فینال دراماتیک مقابل کره به برتری رسید و حسین کلانی و علی جباری هر دو در دیداری که پس از وقت اضافه 2-1 به پایان رسید، گلزنی کردند.
این نتیجه به تیم ملی یک رکورد بزرگ در این مسابقات داد و ایران با تعداد پنج برد متوالی در جام ملت‌های آسیا موفق به قهرمانی شده بود.
*حشمت مهاجرانی- قهرمان جام ملت‌های آسیا 1974
در حالی که تیم رنجبر در سال 1972 همه بازی‌ها را برد، تیم تحت هدایت حشمت مهاجرانی چهار سال بعد از موفقیت خود در زمین خانگی بدون دریافت یک گل در تمام چهار بازی خود پیروز شد؛ پیروزی یک بر صفر ایران مقابل کویت در فینال در حضور 100 هزار تماشاگر در تهران، آنها را به تنها کشوری در تاریخ مسابقات تبدیل کرد که سه بار متوالی عنوان قهرمانی را کسب کرده است، اما این تنها یکی از بسیاری از دستاوردهای برجسته تحت هدایت مهاجرانی بود.
او همچنین آنها را به یک حضور بی‌سابقه در یک‌چهارم نهایی در المپیک 1976 برد و آنها را برای اولین بار به جام جهانی رساند تا در جام جهانی 1978 شرکت کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی