[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قسمت پانزدهم: طوفان جباری در پنج دقیقه ، روزنامه شیراز نوین

تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در روز شنبه 23 اردیبهشت 1351 در ورزشگاه تاروا بانکوک و در حضور 25 هزار نفر تماشاگر مقابل یکدیگر ایستادند.
 این بازی را آقای واتولزی از کشور اندونزی با کمک آقایان عبدالسلام از کویت و کیم جوون از کره جنوبی قضاوت کردند. 
در این دیدار برای تیم ملی سفیدپوش ایران این نفرات به میدان رفتند: بهرام مودت، ابراهیم اشتیانی، جعفر کاشانی، مجید حلوایی، عرب(کاپیتان)، علی جباری، پرویز قلیچ خانی، کاروحق وردیان( از دقیقه56 مهدی مناجاتی)، صفر ایرانپاک، همایون بهزادی(از دقیقه71 غلام‌حسین مظلومی) و حسین کلانی.
برای قرمزپوشان تیم ملی تایلند هم این نفرات به زمین رفتند: مساروات، جامبول، اس نارونگ(کاپیتان)، سوپاکیج، جی راوات، پولوپ، چاتچای، اچ ناردنگ(از دقیقه60بریچا)، پراپون، پریریت و تی واتانا.
تیم ایران با دو تغییر در ترکیب خود نسبت به بازی اولش به دیدار تایلند شتافت. نیمه اول این بازی حادثه قابل ذکری نداشت و دو تیم بدون گل مساوی به رختکن رفتند، اما نیمه دوم سراسر هیجان و حادثه بود.
در دقیقه 69 در پی حمله همه‌جانبه تایلندی‌ها، دفاع ایران تن به کرنر داد. ضربه کرنر از سمت راست روی دروازه ایران ارسال شد و پراپون مهاجم تایلندی با ضربه سری محکم تور دروازه ایران را به لرزه درآورد.
هنوز بازیکنان ایران از شوک گل خورده به خود نیامده بودند که باز هم پراپون دروازه ایران را باز کرد؛ او با تکنیک خوب خود پس از عبور از حلوایی و کاشانی از شش متری با شوتی سنگین نتیجه را دو بر صفر به سود تایلند کرد.
با این نتیجه، تماشاگران تایلندی سر از پا نمی‌شناختند و غوغایی در ورزشگاه برپا کرده بودند، تا اینکه طوفان ایران به پا خواست و طومار تیم تایلند را در هم پیچید.
تیم ایران طی پنج دقیقه سه گل پی در پی توسط علی جباری به ثمر رساند؛ این ستاره ایران از دقیقه 74 تا دقیقه 79 سه گل زد تا در نهایت ایران با نتیجه سه بر دو  به پیروزی برسد.
بدین‌ترتیب دو تیم ایران و تایلند از گروه یک به مرحله نیمه‌نهایی جام ملتهای آسیا صعود کردند. ایران در این مرحله باید با تیم ملی کامبوج  که شگفتی‌ساز گروه دوم شده و کویت را حذف کرده بود، بازی می‌کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی