[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تشکیل ۱۰۰ هیئت اجرایی انتخابات در فارس ، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: در مهلت قانونی تعیین شده برای تشکیل هیئت‌های اجرایی، معتمدان مردمی هیئت‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۹۷ حوزه اصلی و فرعی استان فارس و سه هیئت اجرایی فرعی ویژه اقلیت‌های دینی مشخص شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، قزل‌سفلی معاون سیاسی استاندار فارس گفت: بر اساس قانون، هیئت‌های اجرایی هر حوزه از سه نفر عضو حقوقی و هشت نفر عضو حقیقی شامل معتمدان مردم تشکیل می‌شوند.
وی در ادامه افزود: طی روزهای  ۱۳ تا ۱۹ مهرماه، فرمانداران و بخشداران با دعوت از معتمدان تأیید شده توسط هیئت نظارت، انتخابات داخلی را در تمامی حوزه‌های اصلی و فرعی برگزار کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی از معتمدان مردم تشکیل می‌شوند، گفت: فرایندهای انتخابات هم در اجرا و هم در نظارت انتخابات به دست خود مردم انجام می‌شود؛ بنابراین مردمی بودن انتخابات، شاخص‌ترین ويژگی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است.
قزل‌سفلی گفت: هیئت‌های اجرایی وظایف و اختیارات مهمی در فرایند برگزاری انتخابات دارند و مسئول صحت جریان انتخابات در حوزه انتخابیه خود می‌باشند.
ثبت‌نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش‌ثبت‌نام تأییدیه و شناسه پیگیری گرفته‌اند، از ۲۷ مهرماه جاری به مدت ۷ روز و به‌صورت الکترونیکی (غیرحضوری) خواهد بود.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی