[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرزنش در ادبیات الکلی‌های گمنام، آسیب‌‌زاست ، روزنامه شیراز نوین

نایب‌رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز:
سرزنش در ادبیات الکلی‌های گمنام، آسیب‌‌زاست 

چقدر با نام الکلی‌های گمنام آشنا هستید؟ به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، الکلی‌های گمنام انجمن زنان و مردانی است که با بهره‌گیری از تجربه و امید و اتکا به یکدیگر، برآن‌اند تا مشکل مشترکشان را حل کنند و دیگر مبتلایان را نیز در بهبودی از بیماری الکلیسم یاری دهند. انجمن الکلی‌های گمنام در شیراز جمعی از زنان و مردانی هستند که با حضور و عضویت در این انجمن و پیروی از اصول و برنامه و یاری خدا، در مسیر هوشیاری و سلامت عقل قرار گرفتند و به زندگی بازگشتند. خانه سلامت، امید و زندگی مکانی است که توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و خیران نیک‌نام این سازمان مردم‌نهاد راه‌اندازی شده و در اختیار این افراد قرار گرفته است. در نشست با اعضای الکلی‌های گمنام در خانه سلامت، امید و زندگی خیابان کارگر (گلکوب)، طاهری نایب‌رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، ضمن اشاره به این موضوع که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز که بدون هیچ وابستگی و کمترین ارتباط با نهادهای دولتی کاری بزرگ انجام داد، خطاب به افراد جامعه و مسئولان در جمع الکلی‌های گمنام گفت: ما باید درددل شما را بشنویم و به گوش همگان برسانیم؛ نمی‌توانیم منکر این شویم که درد هست.
به اعتقاد آقای طاهری، همین که درد را بشنویم و پیگیر رفع درد شویم، حتی اگر درمانی هم صورت نگیرد، بسیار کمک‌کننده است. معتقدم این افراد و اعضای این انجمن اگر بدانند کسی به فکر آنهاست، راحت‌تر با مشکلاتشان کنار می‌آیند.
عضو مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز ادامه داد: تأکید می‌کنم چگونه کمک و حمایت کردن بسیار مهم‌تر از نفس کمک است؛ چراکه اگر رویکردی نادرست در این راه به کار ببریم، منجر به آزرده‌خاطری شده و از مسیر صحیح منحرف شدن است. 
طاهری تأکید کرد: برای کمک به کسی که با الکل دست و پنجه نرم می‌کند، سعی کنید در ادبیاتتان قضاوتی در کار نباشد و از سرزنش او بپرهیزید.
او با اشاره به اینکه برای درمان اعتیاد به الکل منابع زیادی وجود دارد، گفت: مهم‌ترین و معروف‌ترین و مؤثرترین آنها انجمن الکلی‌های گمنام است که با هدف مشترک هوشیار ماندن، پشتیبانی دوستانه و هم‌تراز را ارائه می‌کند.
«بر اساس تحقیقات، یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که الکلی‌های گمنام و سایر برنامه‌های دوازده‌قدمی گزینه درمانی مؤثر و کم‌هزینه‌ای هستند که ثابت شده است باعث پرهیز از مصرف الکل و کاهش پیامدهای مرتبط با الکل می‌شود.»
در ادامه و با حضور در جمع الکلی‌های گمنام با یکی از اعضای پیشکسوت در این انجمن به گفت‌وگوی صمیمانه نشستیم. 
آقای عبدالله، یک الکلی است که سال‌هاست طعم یک زندگی جدید را چشیده است:
با سلام من عبدالله الکلی هستم؛ امروز به لطف و یاری خداوند ۲۰ سال است که از هوشیاری‌ام می‌گذرد. طی این سال‌ها از طریق اصول دوازده‌گانه و سنت و مفاهیم خدماتی که در انجمن الکلی‌های گمنام هستم و روزانه جلسه می‌روم و در پیام‌رسانی شرکت می‌کنم، افراد زیادی هستند که در این سال‌ها به من پیوستند. بنابراین راهنمای یک سری الکلی‌های دیگر هم هستم که از طریق اصول برنامه و یاری خداوند آنها هم در مسیر هوشیاری قرار گرفته و به سلامت عقل دست یافتند.
عبدالله ادامه داد: یکی از وظایف هر الکلی، رساندن پیام به دیگر الکلی‌هایی است که هنوز در عذاب‌اند. راه نجاتی دارد؛ ما اعضای الکلی‌های گمنام، هزاران زن و مردی را می‌شناسیم که هیچ‌گونه امیدی برایشان نبود؛ لیکن تقریباً همگی آنها بهبود یافته‌اند و دیگر مشکلی با الکل ندارند. آرزوی من این است که مردم عزیز کشورم پیام‌رسان جامعه الکلی باشند تا بتوانیم این روند بهبودی و هوشیاری را گسترش دهیم که به طبع سایر معضلات و مشکلات اجتماعی چون طلاق، بزهکاری، کلاهبرداری و... کاهش یابد و احساس امنیت در بین همگان دوچندان شود.
خانه سلامت، امید و زندگی مکانی است که توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز و خیرین نیک‌اندیش در اختیار این انجمن و افراد قرار گرفته است.
عبدالله به نمایندگی از تمام اعضای انجمن الکلی‌های گمنام در شیراز تقاضا داشت که این چنین فضا‌ها و مکان‌ها در سطح شهر گسترش پیدا کند؛ با همان هدف و رسالت اصلی یعنی رساندن پیام این انجمن برای کمک به دیگر الکلی‌هایی که در عذاب هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی