[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گوهرسنگ‌ها در ویترین صادرات ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس گفت: هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در ۶هزار مترمربع در سالن حافظ واقع در نمایشگاه بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان با حضور ۶۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود که 30 درصد آنها از فارس و مابقی از 7 استان کشور هستند.
دکتر محسن نهاوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رئیس اتحادیه صنف طلافروشان شیراز و مجری هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها برگزار شد، گفت: این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برپا خواهد بود.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس با اشاره به وسعت این نمایشگاه بیان کرد: هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در ۶هزار مترمربع در سالن حافظ واقع در نمایشگاه بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان با حضور ۶۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.
او اضافه کرد: ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان استانی و ۷۰ درصد هم از ۷ استان کشور هستند. شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه ساخت و تکنولوژی ساخت فعالیت دارند و محصولات خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته و امکان خرید توسط بازدیدکنندگان هم فراهم شده است.
نهاوندی همچنین از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی‌بهداشتی در سالن بهار و هم‌زمان با هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها خبر داد.
صنعت طلا و جواهر صنعت سبز است
بندرچی، مجری هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها نیز در این نشست گفت: استقبال صنعتگران خارج از استان از این نمایشگاه زیاد بوده و به همین دلیل افزایش مساحت نمایشگاه نسبت به سال قبل بیشتر شده است.
وی با تأکید بر اینکه فارس در حوزه طلا و جواهر به شدت مصرفی است، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت طلا در فارس کم است و با برگزاری این نمایشگاه امیدواریم که شاهد تأثیر مثبت در حوزه طلا و جواهر در استان باشیم.
بندرچی حوزه طلا و جواهر را صنعت سبز خواند و عنوان کرد: این به‌‌خاطر این است که میزان اشتغال و ارزش افزوده بالایی دارد؛ البته بازار اصلی تولید طلا و جواهر تهران است و مسئولان باید از تولیدکنندگان در استان‌ها حمایت کنند.
وی همچنین اظهار کرد: طراحی طلا و جواهر مهم است، برندهای خوبی از سایر استان‌ها در این نمایشگاه داریم که این استان‌ها در حوزه طلا و جواهر حرف برای گفتن دارند؛ در مسابقات جهانی برترین طراحان طلا که این دوره در امارات برگزار شد، یکی از پنج نفر اول یک خانم شیرازی از طراحان طلا بوده است که نشان از ظرفیت خوب فارس در این حوزه است.
بندرچی بر این مهم تأکید کرد که شرط اول موفقیت این است که در حوزه طراحی حرف برای گفتن داشته باشیم و همچنین از مشارکت نمایندگانی از ترکیه، آلمان و چین در این نمایشگاه در حوزه ابزار و ماشین‌آلات به عنوان نمایندگی خبر داد.
ایجاد فرصت خرید مستقیم طلا از تولیدکنندگان
زرین‌مهر، رئیس اتحادیه صنف طلافروشان شیراز نیز گفت: در این نمایشگاه، فروش هم داریم و مالیات بر ارزش افزوده از فروش در این نمایشگاه برداشته شده است؛ همچنین اجرت ساخت کمتر دریافت می‌شود. تنوع در این نمایشگاه بسیار زیاد است و فرصت خرید مستقیم از تولیدکننده فراهم شده است.
وی ادامه داد: طلای ما ۹۹ درصد تولید داخلی است و قاچاق نداریم. 20 درصد طلای ما تولید استان است و مابقی تولید سایر استان‌ها مثل تهران، اصفهان و... است. زرین‌مهر با اشاره به مشکلات صادرات طلا گفت: برای صادرات طلا، قوانین دست‌وپاگیری داریم که بوروکراسی اداری، کارت بازرگانی و... از این جمله است. اما صادرات طلا می‌تواند بسیار ارزآور باشد و حتی صنعت طلا و جواهر به تنهایی می‌تواند جور نفت را بکشد.
وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که یکی از گمرک‌های اصلی برای صادرات طلا، گمرک شیراز است.
زرین‌مهر همچنین از رونمایی از سکه حرمین منقوش به حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها خبر داد.
طرح هنر در حرم
عماد دولت‌شاه، عضو مرکز پژوهش‌های طلای کشور بیان داشت: طرح هنر در حرم سال گذشته با هدف شناسایی هنرهای مشترک در مشهد، قم و شیراز مصوب شد و 20 مهر توسط ریاست‌جمهور تأیید شد.
وی افزود: در این طرح یک سکه نقره منقوش به حرمین مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) حکاکی شده که رونمایی از حرم حضرت شاهچراغ(ع) شروع شده و در آذرماه در مشهد ضرب می‌شود؛ در این طرح نماد مسجدالنبی و ۱۲ گنبد به نشان ۱۲ امام شیعیان و نماد ۱۲۴هزار پیامبر دور خاتم‌الانبیا(ص) دیده می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی