[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

برداشت سیب درختی آغاز شد ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت سیب درختی پاییزه از حدود پنج‌هزار و 500 هکتار باغات شهرستان اقلید آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، ارسلان صالحی با بیان اینکه برداشت این محصول از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 82 هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای داخل و خارج از کشور شود. 
وی افزود: سیب تولیدی در این شهرستان بیشتر در ارقام رد و گلدن صادراتی بوده که بیش از نیمی از آن قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را داشته و هم‌اکنون نیز در بازارهای داخلی از متقاضیان قابل‌توجهی برخوردار است.
این مقام مسئول با بیان اینکه 5 درصد از سیب تولیدی قابلیت فرآوری را دارد تصریح کرد؛ کمبود صنایع تبدیلی مشکلی است که باغداران منطقه با آن مواجه هستند و می‌بایست با معرفی ظرفیت‌های شهرستان و قابلیت‌های موجود در جذب سرمایه‌گذاران تلاش نمود. صالحی با اشاره به اینکه در شهرستان اقلید سه سردخانه با ظرفیت 5هزار تن در سال موجود است، اظهار کرد: به دلیل ظرفیت شهرستان در تولید محصولات مختلف کشاورزی با قابلیت انبارداری، از دیگر مشکلات باغداران شهرستان کمبود سردخانه به منظور ذخیره میوه بوده که این امر سبب شده دلالان، سیب را به قیمت پایین‌ در زمان برداشت محصول خریداری و در زمان مناسب به بازار عرضه نمایند.
او اضافه کرد: برداشت و نگهداری محصول سیب در اقلید زمینه‌ساز اشتغال فصلی برای هزاران نفر از کارگران این شهرستان و استان‌های هم‌جوار شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوب و همچنین استفاده از کودهای آلی و بیولوژیک، محصول تولیدشده این شهرستان با کمترین میزان سموم و کودهای شیمیایی تولید می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی