[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بزرگداشت دو هنرمند فقید سینما در شیراز، روزنامه شیراز نوین

آیین یادبود حسین جمالی کارگردان و نگهدار جمالی پدر ژانر وسترن فارسی عصر سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در سینما فرهنگ شیراز برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، آیین یادبود درگذشت زنده‌یاد حسین جمالی از بازیگران و کارگردانان جوان و فقید شیرازی و نگهدار جمالی پدر ژانر وسترن فارسی عصر سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در سینما فرهنگ شیراز برگزار می‌شود. بهرام سلمانی فیلم‌ساز از برگزارکنندگان این آیین گفت: ضمن تسلیت درگذشت زنده‌یاد حسین جمالی و نگهدار جمالی که در دوران کرونا فوت کرد، به خانواده او و جامعه فرهنگ و هنر استان به ویژه اهالی سینما گفت: «این پدر و پسر هنرمند و عاشق هنر که مورد احترام اهالی سینما مخصوصاً قدیمی‌های سینما بودند و آثارشان تا آن سوی مرزها دیده شده و مورد توجه قرار گرفته است، همیشه در یادها زنده و ارزشمند خواهند بود.»
این دو پدر و پسر هنرمند ساخت آثار کوتاه و مستقل را در کارنامه خود دارند 
بهرام سلمانی کارگردان سینما در ادامه فقدان یک هنرمند را برای جامعه هنری ضایعه‌ای بزرگ دانست و اظهار داشت: «کشف و تربیت یک هنرمند در یک برهه از زمان معلول علت‌های مختلف است و به سادگی جای خالی آن پر نخواهد شد؛ زیرا شکل‌ گیری دوباره آن با‌‌ همان شاخص‌ها تقریباً غیرممکن است.» وی با اعلام اینکه آیین یادبود درگذشت زنده‌یاد حسین جمالی از بازیگران و کارگردانان فقید شیرازی و نگهدار جمالی پدر ژانر وسترن فارسی عصر سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در سینما فرهنگ شیراز برگزار می‌شود، افزود: «در این مراسم که با حضور هنرمندان و خانواده این دو عزیز برگزار خواهد شد، پخش آثار، خاطره‌گویی دوستان و تجلیل از خانواده انجام خواهد شد که امیدواریم موجبات تسلی خانواده و هنرمندان فارس شود.» این هنرمند شیرازی بیان داشت: حسین جمالی کارگردان جوان شیرازی فرزند مرحوم نگهدار جمالی، در سن ۲۱ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت که در آثار پدرش مرحوم نگهدار جمالی، وسترن‌ساز معروف شیرازی که در دوران کرونا فوت کرد، بازی می‌کرد. هر دو عزیز ساخت آثار کوتاهی را به صورت مستقل در کارنامه خود دارند.
در کارنامه هنری نگهدار جمالی ساخت ده‌ها اثر وسترن دیده می‌شود
سلمانی خاطرنشان کرد: نگهدار جمالی سال ۱۳۴۲ در بوانات متولد شد و بیش از ۴۰ سال در شیراز سکونت داشت و به گفته خودش مدتی را نیز در خانه سینما در تهران کار کرد. نگهدار جمالی نخستین اثرش را با عنوان بلوره سرخ در زادگاهش بوانات ساخت. در کارنامه کاری این هنرمند ساخت آثاری چون تارزان، زورو و ده‌ها اثر وسترن دیده می‌شود که اکثر آنها را با حضور هنرمندان مطرح تلویزیون و تئاتر شیرازی ساخته بود. او در جایی گفته بود: «کار هنری را برای دل خودم انجام می‌دهم و از این طریق درآمدی کسب نمی‌کنم.» او تصریح کرد: جمالی همچنین فیلم‌های بال‌های شکسته و فداکار را در ژانر دفاع مقدس ساخت و در چندین جشنواره آنها را نمایش داد.جمالی در طول زندگی کاری خود بیش از صدها فیلم وسترن فارسی ساخته و در مستند «من نگهدار جمالی وسترن می‌سازم» به کارگردانی کامران حیدری ایفای نقش کرد. بهرام سلمانی در پایان گفت: این آیین با همکاری انجمن سینمای جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی