[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

روبالشی‌ شسته‌نشده محل تجمع انبوهی از باکتری‌هاست، روزنامه شیراز نوین

براساس گزارشی که اخیراً وب‌سایت «امری‌اسلیپ» (Amerisleep) منتشر کرده است یک روبالشی، تنها یک هفته پس از شست‌و‌شو می‌تواند میزبان سه میلیون باکتری باشد که حدود ۱۷ هزار برابر بیشتر از میانگین باکتری است که روی صندلی توالت‌فرنگی وجود دارد.
به گزارش بهداشت نیوز، این تحقیق همچنین تمیزی تشک‌، ملحفه‌ها و روبالشی‌ها را بررسی کرده‌ و عوامل بیماری‌زای بالقوه‌ای که در ملحفه‌ها وجود دارند را تجزیه‌ و تحلیل کرده است.
ترکیبات حساسیت‌زا، انواع قارچ و پوست مرده در کنار کنه‌ و موجودات میکروسکوپی که روی سلول‌های پوست جداشده از بدن وجود دارند از جمله ذرات آلوده‌ای‌ هستند که روی روبالشی‌ها یافت می‌شوند.
کارشناسان همواره هشدار می‌دهند که روبالشی‌ها باید به‌ طور منظم و بیش از یک ‌بار در هفته تعویض شوند.
دکتر «هدلی کینگ» از نویسندگان این گزارش در این‌باره می‌گوید: هنگامی که به رخت خواب می‌روید، ملحفه‌های خود را با سلول‌های مرده پوست، عرق، مواد آرایشی، لوسیون، مو و هر چیز دیگری که در طول روز به شما چسبیده است از جمله گرده گل، موی حیوانات خانگی تا کپک قارچی و ذرات خاک و باکتری و ویروس آلوده می‌کنید.
دکتر هدلی ادامه داد که کنه‌ از عرق و سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کند و زمانی که آنها را به رخت خواب می‌برید به تکثیر آنها کمک می‌کنید.
در واقع مطالعات گذشته هم نشان داده بود باکتری‌هایی که عامل بیماری‌ هستند روی ملحفه‌های شسته‌نشده زندگی می‌کنند.
با وجود هشدارهای پزشکان مبنی بر ضرورت تعویض هرچند روز یک ‌بار روبالشی و هر هفته ملحفه‌ها، برخی از افراد یک ماه یا بیشتر برای شستن ملحفه‌های خود صبر می‌کنند.
نظرسنجی مؤسسه گالوپ در انگلیس نشان داد که تقریباً نیمی از مردان هر چهار ماه یک بار محلفه‌های خود را تعویض می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی