[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پایش ۱۷هزار نمونه سم کشاورزی، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در دولت سیزدهم ۲۸هزار و ۵۵۸ فرآورده غذایی مجوز مصرف گرفتند و ۱۳هزار و ۲۸۹ کالای اساسی از انبارها و ۳۸هزار و ۹۹۱ مواد اولیه و فرایند شده ترخیص شده است.
به گزارش ایرنا، محمود آل بویه روز دوشنبه در آیین روز جهانی غذا که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با ارائه گزارش عملکردی دولت سیزدهم در حوزه صدور مجوزهای غذایی افزود: در ۲ سال اخیر، ۲هزار و ۴۷۰ مورد به مراجع قضایی به عنوان متخلف معرفی شدند و ۵۱هزار و ۴۲۵ محصول تولید داخل پروانه ساخت گرفته و ۱۷هزار و ۲۱۱ نمونه سموم کشاورزی، ۴۴هزار و ۹۳۹ نمونه و ۲هزار و ۷۳۷ نمونه برای برچسب تراریختگی پایش شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت بیش از هزار و ۲۰۰ تن فرآورده از جمله مواد غذایی نیز امحا شد که نقش فعال همکاران ما در سازمان غذا و دارو سراسر کشور را نشان می‌دهد.
آل بویه با بیان اینکه غذا در ایران دارای سیستم چند بخشی از جمله جهاد کشاورزی، سازمان‌های دامپزشکی، شیلات، وزارت صنایع و سازمان غذا و داروست، افزود: نقش سازمان غذا و دارو در بخش ایمنی غذا و آنالیز فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی مشهود است.
وی با یادآوری اینکه شعار امسال روز جهانی غذا با محوریت اهمیت آب آشامیدنی است، گفت: ۲.۵ درصد آب‌های سطح دنیا، شیرین هستند و لازم است در صنایع غذایی از آب استفاده بهینه شود.
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بحث ایمنی غذا نیز بحث دورریز غذا مهم است و بر اساس گزارش‌ها، ۸۰۰میلیون نفر در سال می‌توانند با دورریز غذا سیر شوند.
آل بویه ادامه داد: از وظایف ما آن است که با کاهش هدر دادن فرآورده‌های غذایی به طور غیرمستقیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.
وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از برداشت آب شیرین برای مصارف بخش کشاورزی است، اظهار داشت: امروز در زمینه کشاورزی در سطح جهان شاهد تنش‌های آبی هم هستیم و زمان آن رسیده که مدیریت عاقلانه آب به کار برده شود تا در عین حفظ ایمنی مواد غذایی، آب کمتری برای تولید محصولات استفاده کنیم.
به گفته وی، حفظ مواد غذایی، کاهش ضایعات مواد غذایی و یافتن راهی برای استفاده از آب و غذای دور ریخته شده، روش‌های مؤثر برای حفظ آب در دسترس به شمار می‌رود. آب محدود است و یک منبع طبیعی بی‌نهایت ارزشمند بوده که بدون آن غذا و زندگی وجود نخواهد داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی