[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جریمه ۷میلیاردی مدارس متخلف ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه هفت‌میلیارد و ۶۹میلیون ریالی مدارس متخلف خبر داد.
شهرام محسنی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره ارجاع ۳۲ گزارش تخلف مربوط به مدارس و شهریه مدارس به تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: برای ۲۳ پرونده حکم صادر شده و متخلفان به پرداخت هفت‌میلیارد و ۶۹میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
به گفته محسنی، تخلفاتی که مردم یا بازرسان دستگاه‌های نظارتی به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام نکنند، به صورت پنهان ادامه پیدا می‌کند و این سازمان برابر قانون امکان ورود به این تخلفات را ندارد.
۲۸ خرداد امسال، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست هماهنگی برخورد با تخلفات مدارس غیردولتی در دریافت شهریه که با حضور معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و نماینده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، اظهار داشت: شکایات متعددی در این زمینه جمع‌آوری و به شعب ملی ارسال شده است. آموزش ‌و پرورش هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.
احمد اصانلو تصریح کرد: اعتقاد داریم برخوردهای چکشی و تعزیراتی ممکن است باعث حل مشکل نشود و ترجیح می‌دهیم سازمان‌ها با تعامل مشکلات را حل کنند. با توجه به دریافت شکایات و گزارش‌ها ناچار به ورود هستیم، اما انتظار داریم آموزش ‌و پرورش در این زمینه برنامه نظارتی خود را ارائه دهد.
وی تأکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس قانون مرجع نظارت اولیه نیست؛ بلکه مرجع رسیدگی به تخلفات است و در مقابله با متخلفان سیاست سازمان تعزیرات حکومتی این است که برخورد قاطع داشته باشیم تا همان یک درصد یا نیم درصد تخلف هم اتفاق نیفتد.
معاون وزیر آموزش ‌و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی هم در این نشست گفت که آموزش ‌و پرورش ۱۸هزار مدرسه و ۲۰هزار آموزشگاه در سطح کشور دارد و اکنون شهریه‌ها از ۲ تا ۳۸میلیون تومان است و ۱۵هزار مدرسه زیر ۱۵میلیون شهریه دریافت 
می‌کنند.
محمودزاده افزود: ۸۰۰ مرکز آموزشی در طول یک سال گذشته پلمب شدند و آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، درباره نیم درصد مدارس غیردولتی است که تخلف می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی