[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

علیه فساد با استانداردسازی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به گفته مدیرکل استاندارد فارس مسئولیت حوادث آسانسور برعهده مدیر ساختمان است. محمدمهدی رزمجویی سه‌شنبه بیست و پنجم مهر در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت آسانسور و استاندارد آن در مراکز مسکونی برعهده مالک، بهره‌بردار و مدیر مجموعه است و در صورت بروز هرگونه اتفاق، کلیه مسئولیت‌ها برعهده آنهاست و از حیث قانونی باید پاسخ‌گو باشند.
 مسئولیت مدیر ساختمان در قبال حوادث آسانسور
وی با بیان اینکه در مراکز و کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی مدیر مجموعه بایستی در خصوص بروز هرگونه اتفاق پاسخ‌گو باشد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با شناسه‌ای که در هر آسانسور نوشته شده است، با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ نسبت به دریافت استعلام تأییدیه استاندارد آسانسور مطلع شوند. او با یادآوری اینکه از ۲۲ تا ۲۹ مهرماه هرساله به نام هفته استاندارد نام‌گذاری شده که هر روز آن به نام عنوانی نام‌گذاری شده است، به بیان نکاتی از عملکرد اداره‌کل استاندارد فارس و اقدامات آن و برنامه‌های جاری و آتی و نکات مهم این عرصه پرداخت.
 افزایش نظارت بر شهربازی‌ها
مدیرکل استاندارد فارس در ادامه با بیان اینکه تعداد ۲۳۵ تجهیزات شهربازی در سطح استان به دلیل عدم برخورداری از ضوابط استاندارد پلمب شده‌اند، اظهار داشت: در این راستا ۳۲ مورد تذکر و اخطار صادر شده و هم‌اکنون تعداد تجهیزات فعال شهربازی‌ها در سطح استان فارس یک‌هزار و ۴۷۲ مورد است که از طریق سامانه، تمدید گواهی‌نامه آنها کنترل می‌شود. وی همچنین به حوزه تخلفات در کم‌فروشی کالا اشاره و خاطرنشان کرد: در این حوزه از آذرماه سال گذشته به شکل جدی ورود داشته‌ایم و کنترل ۲۳۵ محصول انجام شد. رزمجویی گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری ۵۵۲ محصول کنترل شد که از این تعداد کالا ۸۵ درصد انطباق و ۱۵ درصد عدم انطباق داشته است که عدم انطباق مربوط به انواع محصولاتی همچون فرآورده‌های کنسروی، فرآورده‌های لبنی، آرد و غلات و مواد شیمیایی است.
رزمجو، برگزاری همایش ملی مدیریت ضدرشوه و مدیریت سوت‌زنی در شیراز به صورت حضوری برای استان فارس و مجازی برای کل ادارات کشور را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: دو موضوع مدیریت ضدرشوه و سوت‌زنی از استانداردهای بین‌المللی است؛ در کشورمان به تازگی به صورت استاندارد ملی تدوین شده و بناست که تا پایان امسال، تمام ادارات گلوگاه‌های فساد را شناسایی و به سازمان مدیریت ابلاغ کنند.
 رونمایی از سامانه استاندارد مصالح ساختمانی
رونمایی از سامانه استاندارد مصالح ساختمانی از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیرکل استاندارد فارس بود و وی اضافه کرد: از هفته آینده سامانه استاندارد مصالح ساختمانی توسط شورای فنی استان و با محوریت اداره کل استاندارد فارس راه‌اندازی می‌شود و اولین نظارت بر محصول بتن است و در گام بعد برای سایر مصالح ساختمانی همچون شن، ماسه و آجر خواهد بود. رزمجویی تصریح کرد: این سامانه از آذرماه فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز خواهد کرد و تمامی سازمان‌های دولتی و ادارات نیز موظف هستند تمام قرارداد‌های خود را منطبق با این سامانه تنظیم کنند. وی همچنین در این خصوص اظهار کرد: در سال جاری، معرفی ۲۵۰ مرکز ساختمانی غیرمجاز به مراجع قضایی صورت 
گرفته است.
 تأثیر سموم بر مواد غذایی رصد می‌شود
رزمجویی در بخش دیگری از سخنانش به بیان توصیه‌هایی در خصوص محصولات کشاورزی با توجه به استفاده از سموم کشاورزی برای آفت‌زدایی در این محصولات پرداخت و گفت:‌ به مردم توصیه می‌شود که به هیچ عنوان تازه‌خری محصولات کشاورزی از مزرعه نداشته باشند و محصولات خود را با آب روان بشویند؛ چراکه خیس‌گذاری کافی نیست. همچنین محصولاتی که می‌توانند پوست‌گیری کنند و میوه‌هایی که سطح زبر دارند را با برس بشویند و در پایان حرارت‌دهی تأثیر بسیار زیادی در کاهش میزان سموم دارد. مدیرکل استاندارد فارس در ادامه به استفاده از ابراز در حوزه هوش مصنوعی در فرایند استانداردسازی اشاره کرد و گفت: در این خصوص رایزنی با دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی برای این اقدام در دستور کار است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی