[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونمایی از تمبر یادبود حافظ شیرازی ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
تمبر یادبود بیست و هفتمین دوره بزرگداشت حافظ شیرازی در آرامگاه این شاعر بلندآوازه رونمایی شد. این مراسم صبح سه‌شنبه 25 مهرماه با حضور مدیران کل پست و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همراهی تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی با همراهی اصحاب رسانه در مجاورت آرامگاه لسان‌الغیب برگزار شد.
دعوت از هنرمندان در پیشگاه حافظ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه رونمایی این تمبر در جمع خبرنگاران، گفت: تمبر اختصاصی یادروز حافظ با مساعدت و همکاری پست جمهوری اسلامی به مناسبت بیست و هفتمین دوره بزرگداشت این شاعر شهیر منتشر شد. حمیدرضا قانعی افزود: تمبر اختصاصی یادروز حافظ با اقتباس از نقاشی منحصربه‌فرد که متعلق به ابوالحسن خان صدیقی هنرمند مجسمه‌ساز و نقاش شناخته‌شده است، طراحی شد. وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های یادروز حافظ با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور در شیراز برگزار شد، ضمن اشاره به آنچه در هفته فرهنگی و‌ هنری حافظ شکل گرفت، از ایجاد کرسی تخصصی حافظ‌شناسی در مراکز علمی و دانشگاهی هندوستان خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزاری نشست‌های علمی یادروز حافظ با مشارکت مرکز حافظ‌شناسی را از برنامه‌های بین‌المللی عنوان کرد که در بیست و هفتمین کنگره حافظ برپا شد و افزون بر حافظ‌شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی، چهره‌های بین‌المللی از جمله حافظ‌پژوهان کشور هندوستان، ژاپن و بنگلادش در آن به سخنرانی پرداختند.
 پیشتازی پست فارس در عرصه‌های فرهنگی
مدیرکل پست استان فارس در این مراسم بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد. مهدی آزادی با بیان اینکه رونمایی از تمبر بزرگداشت روز حافظ در تیراژ ۵۶۰۰ قطعه انجام شده است، افزود: تمبر، یکی از ارزشمندترین سفیران فرهنگی در جوامع است و می‌تواند بزرگ‌ترین دستاوردهای فرهنگی را بدون هیچ مرز و مانعی منتشر کند و در این زمینه، استان فارس همیشه پیش‌قراول بوده است. 
وی همچنین چاپ و انتشار تمبر در حوزه ایثار و شهادت را یکی دیگر از کارهای فرهنگی اداره پست عنوان کرد و گفت: طراحی و انتشار تمبر شناسنامه شهدا یکی از بزرگ‌ترین کارهایی بوده که در یکی دو سال گذشته در حال انجام است و سعی کرده‌ایم به این واسطه، دین خودمان را به فرهنگ ایثار و شهادت ادا کنیم. در پایان این مراسم از تمبر اختصاصی حافظ رونمایی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی