[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

رابطین قصه‌گویی نشست هم‌اندیشی برگزار کردند ، روزنامه شیراز نوین

دومین نشست هم‌اندیشی رابطین قصه‌گویی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با عنوان «هر قصه یک پرواز» در شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، به اهمیت قصه‌گویی به عنوان یک ابزار تربیتی قدرتمند اشاره کرد که اگر مورد استفاده والدین، مربیان تربیتی و معلمان به شکل درست قرار بگیرد، ماجراهای پیچیده‌ تربیتی حل می‌شود و باید در این زمینه توانمند شد و آموزش دید.
به گفته‌ خواجه‌نژادیان، شنوندگان و دوستداران قصه، فقط کودکان نیستند؛ بزرگ‌ترها هم علاقه‌مند به شنیدن قصه هستند؛ چون جاذبه‌های قصه سن نمی‌شناسد؛ هرچه هم ساده‌تر اجرا شود، در عین پیشرفت تکنولوژی باز هم اثر‌بخش است؛ قرآن یک کتاب همیشگی است و در آن از قصه استفاده شده و همین ابزار تربیتی که خدای بزرگ در قرآن از آن بهره برده، می‌تواند زندگی را دگرگون کند.
او به زمان‌بندی بخش‌های مختلف رویداد قصه‌گویی پرداخت و گفت: چند ظرفیت در شیوه‌نامه جدید در اختیار قرار گرفته که باید از آن استفاده کرد؛ مثل قصه کارآفرینان، قصه‌های قرآنی، قصه‌های سردار سلیمانی و با قصه لبخند بسازیم و باید متناسب با این موضوعات فضاهای جذب قصه‌گو را هم تعریف کنیم.
مدیرکل کانون فارس در ادامه گفت: انتظار می‌رود در چند روز آینده جامعه مخاطب در دسترس را فعال کنید. اعضای کانون، جامعه کارآفرینان، صنعتگران و کشاورزان، جامعه یادگاران دفاع مقدس، ایثارگران و خانواده شهدا، جامعه مربیان قرآنی، دانش‌آموزان و معلمان، کانون‌های مساجد، بسیج و هیئات مذهبی، دانشجویان و استادان دانشگاه، انجمن اولیا و مربیان، انجمن بازنشستگان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و انجمن‌های هنری ادبی.
مجید خطبایی سرپرست معاونت فرهنگی کانون فارس نیز توجه و اهتمام ویژه به کارکردهای تربیتی و آموزشی و همچنین معرفی فرهنگ غنی در استان با هدف حفظ و ترویج قصه و قصه‌گویی را مهم برشمرد و گفت: رویکرد امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، افزایش کیفی و مردمی‌سازی جشنواره است.
توجه ویژه به آموزش و فرصت قصه‌گویی برای علاقه‌مندان در طول سال با تهیه و تدوین سند چشم‌انداز قصه‌گویی و برگزاری مهرواره‌های قصه‌گویی در هر شهرستان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ قصه گفتن و معرفی رسوم، فرهنگ و آیین استان، از دیگر مواردی بود که خطبایی در رابطه با آن با رابطان قصه‌گویی گفت‌وگو کرد.
خواجه‌نژادیان با ترسیم چشم‌اندازی از تعداد شرکت‌کنندگان در هر شهر، به تناسب جوامع هدف، از مربیان و کارشناسان خواست فعالیت قصه‌گویی را به مردم عرضه کنند.
مژده دستوری مسئول دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون فارس نیز ضمن بازگویی و بازبینی شیوه‌نامه قصه‌گویی، موانعی که رابطان در مرکز با آن روبه‌رو هستند را بررسی و به اتفاق چاره‌اندیشی کردند. دستوری از رابطان خواست با دعوت از معاونان پرورشی مدارس، قصه‌گویی را بیش از پیش در دل مدارس و بین دانش‌آموزان نهادینه کنند.
در این نشست رابطان قصه‌گویی از روند اجرایی جشنواره در مراکز گفتند.
بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری، آذر و دی ۱۴۰۲ با شعار «با قصه لبخند بسازیم»، برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی