[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیتزا مرغ و اسفناج ، روزنامه شیراز نوین

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است؛ این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می‌شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنا بر مخلفاتی که اضافه می‌شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. پیتزای قارچ یک پیتزای گیاهی است که حتی از پنیر پیتزا گیاهی نیز روی آن استفاده شده است و برای کسانی که رژیم گیاهی دارند قابل استفاده است؛ این پیتزا بر خلاف این که گوشت ندارد، ولی بافت خوبی که قارچ روی آن ایجاد می کند، باعث می شود یک پیتزای خوش طعم و خوش‌مزه ایجاد کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
پنیر پیتزا: به مقدار لازم
نان پیتا: به مقدار لازم
سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
اسفناج خردشده: ۱ پیمانه
قارچ: ۲۰۰ گرم
سس بشامل: به مقدارلازم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پیتزای خوش‌مزه و مخصوص با مرغ و اسفناج در ابتدای کار، مرغ را درون یک قابلمه ریخته و با مقداری آب و ادویه دل‌خواه می‌گذاریم تا به طور کامل بپزد؛ وقتی که پخت آن را به صورت ریش ریش در می‌آوریم.
 مرحله دوم
در این مرحله اسفناج‌ها را هم شسته و به صورت متوسط خرد و بخارپز می‌کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود، مرغ و اسفناج را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم.
 مرحله سوم
در این مرحله قارچ را شسته و به صورت نگینی یا ورقه‌ای خرد می‌کنیم؛ در ادامه یک تابه دیگر را با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. قارچ‌ها را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا آب آن جذب شده و برشته شود.
 مرحله چهارم
یک قالب کمربندی برداشته و کف آن را کمی چرب می‌کنیم. یک نان پیتا کف آن قرار می‌دهیم و سس بشامل را کامل روی نان پهن می‌کنیم و روی آن را یک لایه پنیر پیتزا قرار می‌دهیم، سپس یک لایه مرغ و اسفناج و قارچ می‌ریزیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله سس بشامل و پنیر پیتزا روی آن ریخته و مجدد یک نان دیگر قرار می‌دهیم؛ همین کار را ادامه می‌دهیم تا نان و مواد تمام و قالب به طور کامل پر شود. فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم.
 مرحله ششم
پیتزا را درون آن قرار داده و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا مواد داخل نان پخته و پنیر کامل نرم شود. می‌توان ۵ دقیقه گریل را روشن کرد تا روی پیتزا برشته شود؛ در نهایت از فر خارج گرده و وقتی که از دما افتاد، آن را از قالب خارج می‌کنیم و سرو می‌نماییم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی