[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جامعه دانشگاهی برای مواجهه با پدیده‌های اجتماعی به میدان بیاید، روزنامه شیراز نوین

اسماعیل قزل‌سفلی گفت: امروز مشارکت اجتماعی در فضاهای سنتی بسیار کمرنگ شده و در تغییرات اجتماعی ایجاد شده حتی در حوزه شناختی و تأثیری که این تغییرات روی جوانان و نوجوانان ما می‌گذارد، علم نیز عقب مانده است که باید جامعه دانشگاهی به میدان بیاید. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی استاندار فارس، در آیین تودیع و معارفه سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: سفر رئیس‌جمهور به فارس و شیراز را می‌توان یکی از به‌یادماندنی ترین سفرها در نظم، محتوا و استقبال دانست.
وی ادامه داد: مردم قدرشناس استان فارس در جریان این سفر وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و الان نوبت مسئولان است که تمام توان خود را در جهت اجرایی کردن مصوبات این سفر که به لحاظ ریالی سه و نیم برابر سفر اول بود، به کار گیرند تا کام مردم شیرین‌تر شود. او اظهار کرد: این حضور پیام‌های امیدبخش فراوانی دارد و باید قدر این مردم را دانست و امیدواریم این حماسه‌آفرینی و حضور پرشور برای مردم برکات بسیار به دنبال داشته باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به فعالیت‌ها و وظایف حوزه امور اجتماعی استانداری گفت: این مجموعه باید تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی را کنار هم بیاورد و فضا را برای انجام فعالیت‌های اثربخش اجتماعی مهیا کند. قزل‌سفلی ضمن تأکید بر لزوم تمرکز بیشتر در حوزه اجتماعی افزود: در مباحث اجتماعی ما یک چارچوبی را آغاز کرده‌ایم و اولویت‌هایی را در این حوزه دنبال خواهیم کرد. وی ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد مشارکت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله این اولویت‌هاست که با جدیت دنبال خواهد شد.
او اظهار کرد: امروز مشارکت اجتماعی در فضاهای سنتی بسیار کمرنگ شده و در تغییرات اجتماعی ایجاد شده حتی در حوزه شناختی و تأثیری که این تغییرات روی جوانان و نوجوانان ما می‌گذارد، علم نیز عقب مانده است که باید جامعه دانشگاهی به میدان بیاید و به لحاظ دانشی برای نحوه مواجهه علمی با پدیده‌های اجتماعی کمک کند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: معتقدیم بدون حضور و مشارکت مردم کارها پیش نخواهد رفت و در همه حوادث این مردم بودند که کار را به نفع انقلاب تمام کردند. قزل‌سفلی افزود: امروز مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک بلای خانمان‌سوز بدون مشارکت و حضور مردم ممکن نیست و دستگاه‌ها بدون حضور و مشارکت مردم موفق نخواهند بود. وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی اگر به این اولویت‌ها بپردازیم و سایر برنامه‌های حوزه اجتماعی را ذیل این سه حوزه پیش ببریم، می‌توانیم در حوزه سرمایه‌سازی اجتماعی گام برداریم. او افزود: سرمایه اجتماعی بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب بوده و نظام اسلامی امروز از این سرمایه برخوردار است. در این مراسم مهدی مؤمن زاده به عنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس معرفی و از تلاش‌های مصطفی مشفقیان تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی