[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۲۹
  • دوره جدید

محبوس شدن چند ساعته مسافران پرواز شیراز ـ مشهد درون هواپیما ، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین_محمدامین افشارپور

Amin. afshar.20000@gmail.com

مسافران پرواز شماره ۲۵۸ هواپیمایی ایران ایر که قرار بود ساعت ۲۰ سه شنبه شب از شیراز به مقصد مشهد پرواز کنند با تأخیری بیش از چهار ساعت مواجه شدند و علت این موضوع نیز نقص فنی اعلام شد.
به گزارش خبرنگار شیراز نوین که یکی از مسافرین این پرواز بود، ساعتی قبل از حرکت از طریق پیامک اطلاع‌رسانی مبنی بر اینکه پرواز با یک ساعت و ۱۵ دقیقه تأخیر انجام می‌شود، صورت گرفت که مسافرین بر همین مبنا برنامه‌ریزی کرده و در محل فرودگاه پروازهای داخلی حضور پیدا کردند، اما با وجود صدور کارت پرواز در حالی که قرار بود پرواز با تأخیر اعلام شده ساعت ۲۱/۲۰ دقیقه انجام شود  ساعت ۳۰/۲۱ هنوز مسافران در محل سالن ترانزیت و در حال سوارشدن به اتوبوس منتقل کننده به هواپیما  بودند و پس از نیم ساعت از سوار شدن همه مسافرین خلبان پرواز اعلام کرد که به دلیل نقص جزئی و برای ایمنی بیشتر با تأخیری اندک پرواز انجام خواهد شد.
خلبان پرواز شماره ۲۵۸ هواپیمایی ایران ایر دلیل اصلی معطلی مسافران این پرواز را تأخیر هواپیما در پروازهای قبلی و در نهایت دیرتحویل دادن هواپیما به کادر پروازی جدید عنوان می‌کند.
بعد از گذشت بیش از یک ساعت از اعلان اولیه خلبان با توجه به خاموشی سیستم تهویه و محبوس بودن در هواپیما برخی مسافرین دچار مشکل تنفسی شده و این موضوع دلیلی بر شروع اعتراضات دیگر مسافرین بود و عده‌ای در اعتراض به این کوتاهی و تأخیر، هواپیما را ترک کردند.
خلبان هم در ادامه این وضعیت مردم را دعوت به آرامش می‌کرد و مکرراً  از رفع نقص فنی هواپیما خبر می‌داد ولی تأکید می‌کرد که به دلیل این‌که تعدادی از مسافرین قصد انصراف از ادامه پرواز را دارند بقیه مسافران مجبور به تحمل برای طی شدن این تشریفات هستند.
هرچند که مسافرین این حرف خلبان پرواز را توجیه برای تأخیر به‌وجود آمده قلمداد می‌کردند، بعد از گذشت حدود نیم ساعت و آرام شدن جو داخل هواپیما پذیرایی در دستور کار کادر پروازی قرار گرفت و این وضعیت بیانگر این مسئله بود که یعنی تأخیر ادامه دارد.
خبرنگار شیراز نوین این‌گونه ادامه می‌دهد که بعد از اینکه برخی از مسافرین پرواز به دلیل معطلی و عدم تهویه مناسب دچار مشکل تنفسی شدند، با توجه به اینکه پزشکی در کادر فرودگاه و پرواز نبود اعلام کردند که اگر در بین مسافرین پزشکی وجود دارد خود را برای امدادرسانی به یکی از مهمانداران معرفی کند که خوشبختانه یک پزشک بین مسافران حضور داشت و به مصدومان رسیدگی کرد که برخی با دستگاه اکسیژن و بعضی نیز تزریق سرم وضعیت‌شان بهبود یافت که اگر به صورت اتفاقی این پزشک در بین مسافران نبود وضعیت مصدومان وخیم‌تر می‌شد.
در اغلب کشورهای جهان بروز همچین وضعیتی حداقل با عذرخواهی مسئولان مربوطه روبرو می‌شود درحالی که بعد از بروز این اتفاق برای پیگیری موضوع خبرنگار شیراز نوین چندین بار با مسئولان فرودگاه شهید آیت الله دستغیب و مدیر روابط عمومی این مرکز تماس برقرار کرد اما متأسفانه پاسخگو نبودند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی