[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جام‌جهانی، فرصت تاریخی برای مسی لحظه شماری برای تاج‌گذاری لئو، روزنامه شیراز نوین

لیونل مسی، فرصت شکستن رکورد لوتار ماتیوس و تبدیل شدن به باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ ‌این جام‌جهانی را دارد.
به گزارش فوتبال 360، تیک تاک ساعت برای آغاز رسمی جام‌جهانی 2022 قطر به صدا درآمده و به زودی، مصاف ابرقدرت‌های فوتبال جهان در قطر، میهمانِ خانه فوتبال‌دوستان خواهد شد.
بسیاری از هواداران تیم‌های ملی که فوق‌ستاره‌های محبوبشان در ‌این مسابقات حاضر خواهند بود، برای ابتلا به تب داغ فوتبال جهان، لحظه شماری می‌کنند و در ‌این بین، هواداران آرژانتین شرایط خاص‌تری دارند؛ تیمی که پس از دیگو آرماندو مارادونا، سال‌ها در حسرت فتح جام طلایی باقی مانده و در نهایت سال گذشته، قهرمان قاره شد تا به عنوان قهرمان آمریکای جنوبی، در مسابقات جام‌جهانی حاضر و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در قطر باشد. اگر از فوتبال‌دوستان، نظرشان راجع به پیش‌بینی قهرمان جام‌جهانی پیش‌رو را جویا شوید، بدون شک درصد بسیاری از آن‌ها پاسخ خواهند داد زمان قهرمانی مجدد اهالی کانمبول، پس از 20 سال فرا رسیده است. برزیلی‌ها در ‌این بین، امید به نیمار دارند که در بهترین شرایط دوران حرفه‌ای خودش قرار گرفته و آرژانتینی‌ها کسی را لایق‌تر از لئو مسی برای قدم گذاشتن در مسیر دیگو آرماندو مارادونا و رهبری آلبی سلسته به سمت قهرمانی در جهان، نمی‌شناسند.
**مأموریت نیمه تمام پادشاه
فوق‌ستاره آرژانتینی در جام‌جهانی 2022 قطر، علاوه بر آنکه شانس رهبری تیم ملی کشورش به سمت فتح سومین قهرمانی تاریخ را دارد، از یک فرصت ویژه هم برخوردار است و در صورتی که با مصدومیت مواجه نشده یا اتفاق ناگواری تا پیش از آغاز مسابقات رخ ندهد به جز فرصت اتمام کار نیمه‌تمامش با آرژانتین پس از فینال 2014 و جبران شکست تلخ مقابل آلمان، شانس شکستن رکورد مارادونا، مالدینی، کلوزه و در نهایت، لوتار ماتیوس را  خواهد داشت. ‌این بازیکنان، رکورددار انجام بیش‌ترین بازی در تاریخ مسابقات جام‌جهانی هستند که در ‌این بین ماتیوس، تنها بازیکنی است که 5 دوره متوالی در معتبرترین آوردگاه فوتبالی جهان حاضر بوده است. البته که به محض آغاز تورنمنت و به میدان رفتن مسی و رونالدو در ‌این مسابقات، ماتیوس دیگر تنها نخواهد بود. البته ‌این 3 نفر، تنها بازیکنان در پست غیر دروازه‌بان هستند که به ‌این رکورد رسیده و با احتساب بازیکنانی که پیراهن‌هایشان در طول بازی، متفاوت از سایرین است، می‌توان سنگربانان باتجربه تاریخ مکزیک، آنتونیو کارباخال و رافائل مارکس (که در جام‌جهانی 2018 به ‌این رکورد رسید) را  به لیست اضافه کرد.
**رؤیای شیرین اما دور از دسترس
هرچند بسیار خوشبینانه و تا حدی غیرممکن است که شانس بازی برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در جام‌جهانی 2026 را متصور باشیم اما چنین اتفاقی اگر رخ دهد، ‌این 2 فوق‌ستاره را به تنهایی به عنوان رکوردداران حضور در 6 جام‌جهانی معرفی خواهند کرد. لیونل مسی اما درحالی که تیمش با عربستان سعودی، مکزیک و لهستان هم‌گروه است، از سال 2006 تاکنون و از زمانی که با به میدان رفتن در دیدار مقابل صربستان ‌و ‌مونته‌نگرو تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرژانتین در ‌این رقابت‌ها شد، در 19 دیدار مسابقات جام‌جهانی حاضر بوده و اگر مصدومیت گریبانگیرش نشود، تا پایان دور گروهی، تعداد بازی‌هایش در تاریخ ‌این مسابقات را به عدد 22 خواهد رساند؛ اتفاقی که او را تبدیل به چهارمین بازیکن برتر تاریخ جام‌جهانی از نظر به میدان رفتن در مسابقات خواهد کرد.
**ماتیوس، هدف نهایی
با ‌این حساب تا پایان دور گروهی، مسی بدون شک رکورد بازیکنانی از جمله باستیان شواین‌اشتایگر، فیلیپ لام، خاویر ماسچرانو، گرژگورژ لاتو، کافو (هرکدام 20 بازی در تاریخ ‌این مسابقات)، ولادیسلاو زمودا، اووه زیلر و دیگو آرماندو مارادونا (هرکدام 21 بازی در تاریخ ‌این مسابقات) را خواهد شکست. در صورت صعود آرژانتین از دور گروهی و به تبع، هر مرحله بالاتر رفتن ‌این تیم در ادامه مسابقات، مسی در هر مرحله رکورد باتجربه‌ترین‌ها را  یکی پس از دیگری می‌شکند. اگر آرژانتین به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات رسیده و مسی در آن دیدار هم حاضر باشد، لئو به رکورد پائولو مالدینی می‌رسد. در مرحله یک چهارم نهایی، رسیدن به رکورد میروسلاو کلوزه در دستور کار فوق‌ستاره است و در صورت صعود به نیمه‌نهایی، باتوجه به شانس حضور در دیدارهای رده‌بندی یا فینال، لیونل مسی رکورد لوتار ماتیوس را هم با به میدان رفتن در بیست‌وششمین دیدار تاریخ جام‌جهانی، خواهد شکست و به تنهایی، رکورددار باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ ‌این مسابقات می‌شود. بنابراین صعود آرژانتین به نیمه‌نهایی، ضامن رکوردشکنی لیونل مسی می‌شود و در ‌این میان، هیچ کس نمی‌خواهد مصدومیت،‌این آرزو را از دارنده 7 توپ طلای فوتبال جهان دریغ کند.
**باتجربه‌ترینِ تاریخ در برابر آقای گل جهان
تیم‌هایی که لئو در جام‌جهانی، سابقه باز کردن دروازه‌شان را داشته، صربستان ‌و مونته‌نگرو، بوسنی، ‌ایران و نیجریه (3)، بوده‌اند و کریستیانو به عنوان آقای گل فوتبال جهان، علاوه بر هت‌تریک مقابل اسپانیا در دور گروهی مسابقات 2018، دروازه تیم‌های ‌ایران، کره شمالی، غنا و مراکش را  گشوده است. رونالدو امیدوار است علاوه بر رسیدن به رکورد اوزه بیو، رکوردش در صدر جدول گلزنان تاریخ فوتبال با پیراهن تیم ملی را هم بهبود ببخشد و لئو هم همان گونه که گفته شد، سودای شکستن یک رکورد خاص را در سر دارد. کدام یک از ‌این 2 فوق‌ستاره در آخرین جام‌جهانی دوران حرفه‌ای خود، عملکرد بهتری بر جای خواهند گذاشت؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی