[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کمبود امگا ۳ باعث این اختلال روانشناختی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

اسیدهای چرب امگا ۳ برای ما ضروری هستند، اما بدن ما نمی‌تواند آنها را بسازد.
به گزارش بهداشت نیوز به‌نقل از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که احساس افسردگی می‌تواند نشانه یک رژیم غذایی نامناسب باشد. در واقع، رژیم‌های غذایی سالم اغلب به‌عنوان عامل اصلی بهبودی از افسردگی نادیده گرفته می‌شوند.
یکی از اجزای مهم یک رژیم غذایی سالم، اسیدهای چرب امگا ۳ است؛ نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که مکمل‌های امگا ۳ می‌توانند برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشند.
اسیدهای چرب امگا ۳ ضروری هستند، اما بدن ما نمی‌تواند آنها را بسازد؛ بنابراین امگا ۳ را می‌توان از طریق رژیم غذایی یا از طریق مکمل‌ها به دست آورد.
غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳  شامل گردو، دانه چیا، سویا، دانه شاهدانه، سالمون، ماهی قزل‌آلا، ماهی ساردین و ماهی خال مخالی است.
در حالی که درمان استاندارد افسردگی، داروهای ضدافسردگی است، اما بسیاری از مردم به دلیل ترس عوارض جانبی، مصرف آنها را قطع و درمان‌های جایگزین را آغاز می‌کنند.
دکتر فرانسوا لسپرانس که اثرات امگا ۳ بر افسردگی را مورد بررسی قرار داده است در این مورد اظهار کرد که با وجود پیشرفت قابل‌توجه در علوم اعصاب در دو دهه گذشته، همچنان درمان افسردگی دشوار است.
وی گفت: بسیاری از این درمان‌ها به اندازه کافی مورد ارزیابی قرار نگرفتند؛ به همین دلیل ارزیابی اثربخشی امگا ۳، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رویکردهای جایگزین، مهم است.
این مطالعه شامل ۴۳۲ فرد مبتلا به افسردگی بود؛ نیمی از آنان روزانه ۱۰۵۰ میلی‌گرم ایکوزاپنتانوئیک اسید(EPA) را به مدت هشت هفته مصرف کردند؛ ایکوزاپنتانوئیک اسید یکی از سه اسید چرب اصلی امگا ۳ است.
گروه دیگر، دارونما مصرف کردند که با روغن ماهی طعم‌دار شده بود تا تفاوت آن را متوجه نشوند.
نتایج نشان داد که برای افرادی که افسرده بودند، اما مضطرب نبودند، اسید چرب امگا ۳ در کاهش افسردگی مؤثر بود.
محققان دریافتند که در این نمونه ناهمگن از بیماران مبتلا به افسردگی اساسی(MDE)، تنها یک روند به سمت برتری مکمل امگا ۳ نسبت به دارونما در کاهش علائم افسردگی وجود داشت.
با این حال، مزایای واضح مکمل امگا ۳ در میان بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بدون اختلالات اضطرابی مشاهده شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی