[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کسانی که مدام با رایانه کار می‌کنند این دردها را جدی بگیرند!، روزنامه شیراز نوین

دردهای عضلانی و اسکلتی کارکنان اداری را بیشتر از دیگران تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
به گزارش بهداشت نیوز به‌نقل از نیوز، گروه سلامت ترکیه اعلام کرد که دردهای اسکلتی-عضلانی مکرر، بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند براساس سن، جنسیت و ویژگی‌های فردی متفاوت باشد.
پروفسور دکتر فیگن آیهان، متخصص در طب فیزیکی، توانبخشی و طب درد از گروه سلامت مدیکانا گفت که کارکنان اداری معمولاً با درد گردن و کمر ناشی از استفاده طولانی از رایانه به دنبال کمک هستند.
وی با بیان اینکه درد ستون فقرات شامل رشته‌های متعددی می‌شود، اظهار کرد: متخصصان طب فیزیکی و توان‌بخشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، طب درد و روماتولوژی این دردها را با هم ارزیابی می‌کنند.
وی افزود: کارکنان اداری اغلب برای درد گردن و کمر ناشی از استفاده طولانی‌مدت از رایانه، از جمله شکایات مربوط به گردن‌درد ناشی از فتق دیسک گردن به دنبال کمک هستند.
آیهان گفت که کمردرد در مشاغل سخت بدنی و مدیران کم‌تحرک رایج است که منجر به کاهش نیروی کار می‌شود.
وی بر لزوم انجام آزمایش‌های پیشرفته در مواردی مانند فتق کمر، تروما، عفونت، سرطان و روماتیسم تأکید کرد.
آیهان افزود: درد مفاصل در مشکلات اسکلتی عضلانی شایع است.
وی بیان کرد: در بیماری‌های روماتیسمی، تورم متقارن دردناک در دست‌ها، پاها و انگشتان دست منجر به مشکلات گرفتن و راه رفتن می‌شود.
درد مکانیکی زانو، معمولاً در ورزشکاران جوان، از ساختارهایی مانند مینیسک و رباط‌ها ناشی می‌شود؛ در حالی که در افراد مسن و چاق، اغلب به دلیل آرتروز است. درد شانه، دومین مشکل شایع مفصل، می‌تواند ناشی از فشار بیش از حد در ورزشکاران باشد و در بیماران دیابتی باعث پارگی تاندون می‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت گوش دادن دقیق به شرح حال بیمار در طول مراحل تشخیصی گفت: نوع درد را عمدتاً از طریق سؤالات شخصی تعیین و در معاینه فیزیکی نه تنها ناحیه مربوطه بلکه کل ستون فقرات را برای ارجاع احتمالی درد ارزیابی می‌کنیم.
برای درد خفیف کوتاه‌مدت، آزمایش‌های تشخیصی گسترده ممکن است لازم نباشد؛ با این حال، در موارد مشکوک به آسیب تروماتیک، عفونت، بیماری روماتیسمی، اختلال متابولیک یا متاستاز سرطان به آزمایش‌های پیشرفته‌تر می‌رویم.
این مورد ممکن است شامل آزمایش خون معمولی باشد؛ آزمایش‌ها و آزمایش‌های اضافی براساس شرایط مشکوک انجام می‌شود و برای درد مداوم که به روش‌های ساده پاسخ نمی‌دهد، به تکنیک‌های تصویربرداری روی می‌آوریم. آیهان می‌گوید: درمان‌های متنوع برای دردهای اسکلتی عضلانی شامل سوزن خشک(درای نیدلینگ)، تزریق، فرکانس رادیویی، اوزون‌تراپی، اسید هیالورونیک، درمان‌های ضدروماتیسمی و مکمل‌های غذایی است. مدیریت درد با تمرینات سبک شروع می‌شود؛ تنفس صحیح و بحث در مورد درمان، همراه با حمایت روانشناس، برای درد مزمن حیاتی است. 
به اشتراک گذاشتن تجربیات، سرگرمی‌ها، فعالیت‌های اجتماعی، خواب خوب و تکنیک‌های آرامش‌بخشی مانند مدیتیشن به کاهش درد کمک می‌کند؛ تفکر مثبت، ورزش و ترک عادت‌های مضر نیز مهم است.
وی خاطر نشان کرد: برای حفظ مفاصل خود هوشمندانه و نه سخت، کار کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی