[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پیشگامی مؤسسه آموزش عالی زند در حوزه دانش و سلامت، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی به همت مؤسسه آموزش عالی زند شیراز برگزار شد؛ این مراسم با حضور رئیس و جمعی از اساتید برجسته مؤسسه آموزش عالی زند شیراز، نماینده شورای عالی عتف، معاون فرماندار شیراز، شماری از اساتید کشوری، جمعی از پیشکسوتان ورزش و با استقبال گسترده دانشجویان و همراهی اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی زند شیراز برگزار شد.
 گام ارزنده مؤسسه آموزش عالی زند در حوزه سلامت
رئیس مؤسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: برگزاری نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی با حضور اساتید برجسته کشوری گام ارزنده‌ای در حوزه سلامت جامعه است. دکتر سید ابراهیم حسینی با محکوم کردن جنایات رژیم منفور صهیونیستی در به شهادت رساندن جمع کثیری از افراد بی‌گناه در نوار غزه افزود: جامعه دانشگاهی همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین خواهد بود. او با اعلام این خبر که اساتید برجسته کشوری دانش و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان قرار می‌دهند، اظهار داشت: در قالب سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی این همایش نکات مثمر ثمری برای ارتقای دانش و بهبود وضعیت سلامت جامعه ارائه خواهد شد. وی با تقدیر از همه عواملی که در راستای برگزاری این همایش ملی تلاش‌های خستگی‌ناپذیری داشتند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برپایی این همایش از ماه‌ها پیش آغاز شد و امیدواریم شرکت‌کنندگان بهره لازم را از محتواهایی فاخری که توسط اساتید ارائه می‌شود، ببرند.
 نقش بنیادین ورزش در عرصه‌های مختلف زندگی
در ادامه این مراسم عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز بر نقش بنیادین ورزش در عرصه‌های مختلف زندگی تأکید کرد. اسکندر رحیمی با تقدیر از مؤسسه آموزش عالی زند شیراز به منظور برگزاری سلسله همایش‌های دانش‌محور اظهار داشت: امروزه ورزش و فعالیت بدنی دارای ابعاد مختلفی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانی، بهداشتی و غیره است.
او در ادامه از چاقی به‌عنوان ام‌الامراض یاد کرد و افزود: از دیدگاه تربیت بدنی، فعالیت‌های بدنی تأثیر بسیار زیادی در سلامتی دارد و به واسطه آن می‌توان بر بسیاری از بیماری‌ها نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و اضافه‌وزن فائق آمد. این پیشکسوت ارزنده ورزش استان فارس با ارائه توضیحاتی پیرامون این همایش بیان داشت: در راستای برپایی این همایش تعداد 171 مقاله از اسایتد و فرهیختگان سراسر کشور دریافت شد که پس از انجام مراحل داوری تعداد 91 مقاله به صورت سخنرانی حضوری و مجازی و پوستر مورد پذیرش قرار گرفت. عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز با اشاره به این موضوع که تربیت بدنی بخشی لاینفک از بهداشت و درمان است و نقش تأثیرگذاری در حوزه سلامت دارد، عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم به بخشی از اهدافمان که مبنی بر آشنایی خانواده‌ها با فواید حاصل از فعالیت بدنی و کاهش بیماری‌ها و کمک به اقتصاد خانوار است، دست یابیم.
رحیمی در بخش پایانی سخنانش حضور اساتید برجسته کشوری در این همایش را فرصت مغتنمی برای دانش‌افزایی برشمرد.
 فعال‌سازی کریدورهای علمی در دانشگاه زند
یکی دیگر از سخنرانان این مراسم نماینده شورای عالی عتف بود. آیت‌الله رزمجو با تقدیر از مؤسسه آموزش عالی زند شیراز در راستای برگزاری این همایش گفت: این مرکز علمی با بهره‌گیری از اساتیدی برجسته کارنامه روشنی در باروری علمی دانشجویان دارد و چنان‌که مشاهده می‌شود کریدور برگزاری همایش‌ها همواره در مؤسسه آموزش عالی زند شیراز فعال است. او حضور اساتید برجسته دانشگاهی به شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) را فرصتی برای ارتقای دانش و آگاهی برشمرد و بیان داشت: همایش‌ها فرصت مغتنمی برای تبادل نظر است و دانشجویان باید از این محافل به منظور جذب ایده‌های تحقیقاتی و پژوهشی بهره لازم را ببرند.
وی با یادآوری این موضوع که سکان مدیریتی استان به دکتر ایمانیه به‌عنوان یکی از اساتید برجسته کشوری سپرده شده، اظهار داشت: استاندار مردمی فارس همواره نگاه ویژه‌ای به رویدادهای دانش‌محور داشته و از آنها حمایت می‌کند. نماینده شورای عالی عتف با تأکید بر این موضوع که باید برای نسل‌های آتی تولیدات فاخری ارائه کنیم، تصریح کرد: دانشگاه زند این قابلیت را دارد که به‌عنوان برندی برای کشور تبدیل شود و همه باید در راستای دست‌یابی به این جایگاه تلاش کنیم. رزمجو با اشاره به این موضوع که جایگاه علمی مؤسسه آموزش عالی زند می‌تواند دارای اعتبار بین‌المللی باشد هم افزود: برای دست‌یابی به این مهم به برنامه‌ریزی بلندمدت و هم‌افزایی و تعامل نیازمندیم.
 همایش‌ها فرصت گران‌بهایی برای دانش‌افزایی
معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز در این مراسم حضور اساتید برجسته کشوری را فرصتی بی‌نظیر برای دانش‌افزایی برشمرد. شیوا صدیقی با اشاره به این موضوع که نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی هم‌زمان با هفته تربیت بندی برگزار می‌شود، اظهار داشت: میزبانی از پژوهشگران و اساتید ملی در مؤسسه آموزش عالی زند فرصت گران‌بهایی برای دانش‌افزایی و انتقال تجربیات در حوزه سلامت و علوم ورزشی است. او با اشاره به رایزنی‌های موفقیت‌آمیزی که پیرامون مستندسازی آثار انجام گرفته، گفت: با توجه به اهمیت این رویداد، حمایت مؤسسه پایش علوم فناوری جهان اسلام و پایگاه مرجع دانش سیویلیکا در راستای نمایه‌سازی و صیانت از مقالات کسب‌شده است.به گفته معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز این همایش، پنجمین رویداد ملی است که در مؤسسه آموزش عالی زند شیراز برگزار می‌شود که با استقبال گسترده‌ای از پژوهشگران، سازمان‌ها، ارگان‌ها و دانشجویان همراه شده است. وی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: این همایش با هدف به اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردها و یافته‌های نوین در حوزه‌های مختلف ورزشی و سلامت برگزار شد.
 برپایی کارگاه‌های تخصصی به منظور رشد بنیه علمی
در ادامه این مراسم دبیر اجرایی نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی از برپایی کارگاه‌های تخصصی به منظور رشد بنیه علمی شرکت‌کنندگان خبر داد. هما شیخانی با تقدیر از همه اساتیدی که در راستای برپایی این همایش تلاش داشتند، اظهار داشت: ورزش پدیده فراگیر و تأثیرگذار در همه ابعاد زندگی است که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن در حوزه سلامت برشمرده می‌شود. وی افزود: مؤسسه آموزش عالی زند شیراز به منظور بررسی دستاوردهای نوین در حوزه علوم ورزشی از سال گذشته تمهیدات لازم را به منظور برپایی این همایش ملی در دستور کار قرار داد. عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز در ادامه افزود: این همایش در محورهای مختلفی نظیر فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، روان‌شناسی، رفتار حرکتی، آسیب‌شناسی و بیومکانیک ورزشی برگزار می‌شود. شیخانی خاطر نشان کرد:کمیته داروی و علمی این همایش شامل اساتید فرهیخته‌ای است که بیش از نیمی از آنها خارج از استان فارس هستند.
 همکاری مؤسسه آموزش عالی زند با مراجع معتبر دانشگاهی
براساس این گزارش شایان ذکر است این همایش به همت مؤسسه آموزش عالی زند و با همکاری فدراسیون آمادگی جسمانی، اداره کل ورزش و جوانان فارس، مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهر شیراز، دانشگاه‌های علوم انتظامی امین، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد، هیئت دوچرخه‌سواری استان فارس، هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا و شماری دیگر از مراجع علمی و ورزشی برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی