[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کشت قراردادی ضرورت تولید ، روزنامه شیراز نوین

  ابراهیم صنعتی-گروه خبر 
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با حضور در جمع خبرنگاران با مهم برشمردن الگو های کشت در کشاورزی و اعمال حمایت‌های دولتی از کشاورزان با بسیج حداکثری امکانات گفت: با اجرای کشاورزی قراردادی حدود پنج میلیون هکتار از زمین‌های دیم کشور که پیش از این استفاده نمی‌شود به زیر کشت خواهد رفت.
سید کاظم موسوی ادامه داد: ظرفیت تعاونی‌های بخش کشاورزی در حمایت از تولید و کشت قراردادی بسیج شده است. او کاظم کرد: سیاست حمایت از تولید کشاورزی در قالب کشت قراردادی غلات(گندم، جو) و دانه‌های روغنی در دستورکار سازمان تعاون روستایی قرارگرفت. موسوی تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال زراعی جاری مقدار ۲۴۵ هزار و۶۰۰ هکتار زمین زراعی، زیرکشت قراردادی گندم، جو و کلزا قرار خواهد گرفت.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: در این طرح کودهای پایه از قبیل پتاسه، فسفات و بیمه محصولات به صورت اعتباری و مدت‌دار در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.
این در حالی است که سطح کشت قراردادی گندم آبی و دیم ۲۱۱ هزار هکتار، جو آبی و دیم ۳۱ هزار هکتار و کلزا سه هزار و ۶۰۰ هکتار توسط سازمان تعاون روستایی اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر۷۰ هزار نفر از کشاورزان استان از این طرح بهره‌مند شده و میزان ۸۵۰ هزار تُن محصول تولید شود.
کشت قراردادی در سال زراعی آینده نیز با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران‏، سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام و نهادهای پشتیبان از جمله شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی‏، مجموعه اتاق اصناف ایران، بنیاد ملی گندم‌کاران و بانک کشاورزی به همراه مجریان غیردولتی اجرا می‌شود.
در سال زراعی آینده حداقل سه میلیون هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی هدف‌گذاری شده که از این میزان ۵.۵ میلیون هکتار گندم، ۴۰۰ هزار هکتار جو‏ و ۳۳۵ هزار هکتار دانه‌های روغنی پیش‌بینی شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی