[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زعفران دم کرده مصرف کنید این اتفاق‌ها در بدنتان می‌افتد، روزنامه شیراز نوین

زعفران از زمان‌های قدیم در چندین فرهنگ باستانی به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار گرفته است. از رشته‌های کوچک زعفران به دلیل طعم و رنگ آن به طور گسترده به ویژه در ایران در آشپزی استفاده می‌شود، حتی در میهمانی‌ها نیز در ایران پختن پلوی زعفرانی مرسوم است.  
به گزارش بهداشت نیوز، زعفران همچنین در داروهای باستانی، طب سنتی و درمان‌های خانگی به دلیل فواید سلامتی بی‌شمار آن مورد استفاده قرار گرفته است. به گزارش تایمز آف ایندیا، از تقویت ایمنی گرفته تا اطمینان از سلامت روان، رشته‌های دم‌کرده زعفران می‌تواند چندین بیماری را التیام بخشد. در این مطلب چند دلیل برای گنجاندن دم‌کرده زعفران در رژیم غذایی روزانه آورده شده است.
ضدافسردگی
آب زعفران دم شده سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بهبود و بازسازی سلول‌های مغز کمک می‌کند. نتایج چندین تحقیق نشان می‌دهد که زعفران ممکن است دارای خواص ضدافسردگی باشد که به تقویت قدرت مغز کمک می‌کند و در بهبود خلق‌وخو تأثیر دارد. ممکن است در برخی موارد نیز به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.
تأثیر در بهبود نفخ و سوهاضمه
مصرف آب زعفران به صورت دم شده می‌تواند فواید گوارشی داشته باشد و به تسکین ناراحتی‌های گوارشی کمک کند. ممکن است به کاهش گاز، نفخ و سو‌هاضمه کمک کند.
تأثیر در مدیریت وزن
زعفران ممکن است دارای خواص سرکوب کننده اشتها باشد که به طور بالقوه می‌تواند با کاهش میل به غذا و میان وعده به مدیریت وزن کمک کند.
ضد التهاب و تورم
زعفران خواص ضد التهابی دارد و نوشیدن زعفران دم شده ممکن است به کاهش التهاب و تورم در بدن کمک کند. این می‌تواند به تدریج التهاب مزمن در بدن را که با خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مرتبط است، تسکین دهد.
سلامت چشم
زعفران ترکیباتی دارد که ممکن است سلامت چشم را تقویت کند. مصرف دم کرده زعفران یا آب زعفران با کمی دانه رازیانه به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی آن‌ها به طور طبیعی می‌تواند به کاهش پیشرفت دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مرتبط با افزایش سن کمک کند. (دژنراسیون ماکولا شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است).
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که دم کرده زعفران یا زعفران حل شده در آب گرم ممکن است به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و دردهای قاعدگی در صورت مصرف منظم کمک کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی