[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مدیرکل ورزش و جوانان فارس: برای اتصال صنایع فارس به حوزه ورزش برنامه داریم، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس از عزم جدی این اداره برای اتصال ورزش با حوزه صنعت خبر داد. به گزارش ایسنا، متولی ورزش فارس پنجشنبه‌شب در برنامه تلویزیونی ورزش فارس حضور یافت و در خصوص برخی مسائل کلان ورزش استان صحبت کرد.
محمدمهدی سرفراز شکوهی با اشاره به اینکه دوری از صنعت، یکی از معضلات جدی و همیشگی ورزش استان بوده، اظهار داشت : طبق همان ضرب‌المثلی که می‌گوید بی‌مایه فتیر است، ورزش کشور ما و به خصوص استان فارس، بدون برخورداری از حمایت‌های مالی به بن‌بست رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: روزگاری فوتبال در استان ما به صرف داشتن استعداد و عشق و علاقه، خیلی خوب پیش می‌رفت و در سطح اول کشور حضور داشت، اما امروز می‌بینیم که دور افتادن از صنایع بزرگ، چگونه تیم‌های ما را زمین زده است. تا زمانی هم که این ارتباط قطع باشد، هیچ اتفاق خوبی در سطح حرفه‌ای برای تیم‌های شهر و استان ما رخ نخواهد داد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در سال‌های اخیر خیلی از باشگاه‌های خصوصی که به ورزش ورود کرده بودند، امتیازات خود را به سایر استان‌ها واگذار کردند، گفت: این اتفاق به این دلیل رخ داده که نوع ارتباط صنعت یا سرمایه‌گذار خصوصی با ورزش، تعریف شده و مشخص نیست. هیچ نگاه آینده‌نگرانه‌ای وجود ندارد؛ امتیازات چندین باشگاه فروخته شده، چون هیچ برنامه‌ای از نوع ارتباط صنعت با ورزش برای آنها تعریف نشده بود. چیزی مثل مس در کرمان یا فولاد مبارکه در اصفهان، در فارس وجود نداشته و ندارد؛ یک دلیلش هم این است که هیچ‌گاه یک نگاه آسیب‌شناسانه به وضع مدیریت ورزش استان حاکم نبوده است. شکوهی از تلاش اداره ورزش برای حل این معضلات خبر داد و گفت: این موضوعات در اداره ورزش بررسی و دسته‌بندی شده است. در استان ما، همه نوع صنایعی وجود دارد؛ هم صنایعی مثل کشاورزی، هم صنایع پایه و مولد مثل پتروشیمی و نفت و هم صنایع تولیدی مثل آلومینیوم  و ذوب آهن را داریم. علاوه بر این‌ها، حدود 40 معدن هم داریم؛ این‌ها توسط اداره ورزش شناسایی شده‌اند و حالا باید برنامه‌ای بریزیم تا براساس نیازهای تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی، این صنایع را ترغیب کنیم که به سمت ورزش بیایند و سهم خودشان را بدهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی