[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فیلم کوتاه همچنان پُرمخاطب، روزنامه شیراز نوین

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دوره چهلم طیف وسیعی از سینماگران را در نمایش آثار و نشست‌های تخصصی میزبانی می‌کند. به گزارش ایرنا، پرسابقه‌ترین رویداد سینمای کوتاه ایران که حالا به دوره چهلم رسیده، در روز دوم برگزاری جمع کثیر و متنوعی از علاقه‌مندان و سازندگان فیلم‌های کوتاه را برای نمایش فیلم‌های ایرانی، خارجی، پویانمایی و مستند و نشست‌های تخصصی در پردیس سینما گالری ملت گرد هم آورد که برآیند نظرات آنها درباره آثار از رضایتی نسبی حکایت داشت.
جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دو روز نخست برگزاری خود، میزبان طیف قابل‌توجهی از اهالی سینما از طیف‌های گوناگون بود؛ فیلم‌سازانی چون امیرشهاب رضویان، حسین میرزامحمدی، داریوش یاری، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، عادل تبریزی، نادره ترکمانی، هادی مقدم‌دوست و ... در کنار منتقدانی مانند هوشنگ گلمکانی، امیر قادری، داوود امیریان و... و همچنین بازیگرانی مثل سیاوش چراغی‌پور، خاطره حاتمی، علی‌رضا استادی، علی‌رضا مهران و ... که با شرکت در جشنواره، به این رویداد سینمایی رنگ و لعاب خاصی بخشیدند.
جالب آنکه مدیران سینمایی دوره قبل نیز در این رویداد حضور یافتند که اهمیت جشنواره را به‌عنوان محلی برای گردهمایی همه دوستداران فیلم کوتاه نشان می‌دهد؛ چهره‌هایی نظیر سعید رجبی فروتن، معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی که مهمان روز نخست جشنواره بود و حمیدرضا تابش، مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی که در روز دوم به پردیس ملت آمد.
شور و ازدحام چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از نخستین روز، شرکت‌کنندگان را به یاد عصر شکوه و عظمت جشنواره‌های سینمایی ایران می‌انداخت، در روز دوم نیز به چشم آمد. حاضران در پردیس ملت، روز جمعه پیش از شروع هر سانس، صف‌های طویلی را از در سالن‌های یک و دو تا پای آسانسورهای طرفین در طبقه اول مشاهده کردند که حدود ۳۰ یا ۴۰ متر ادامه داشت.
این شلوغی مختص نمایش فیلم‌ها هم نبود و جایی مثل نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» جشنواره نیز شاهد استقبال چشمگیر اهالی فیلم کوتاه خصوصاً جوانان صاحب اثر است. در روز دوم جشنواره، نشست تخصصی محمود کلاری با استقبال ویژه فیلم‌سازان انجمنی همراه شد؛ جالب اینکه در این روز به علت آنکه کلاری برای شرکت در نشست کمی دیر به پردیس ملت رسید، کمال تبریزی گفت‌وگوکننده نشست‌ها دقایقی به تنهایی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد. با توجه به حضور انبوه اهالی سینما در دو روز اول، پیش‌بینی می‌شود استقبال فیلم‌سازان کوتاه در نیمه دوم جشنواره چهلم نیز ادامه یابد. بخش «بر بال خاطرات» نیز در این دوره به مرور فیلم‌هایی از ادوار گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران می‌پردازد. به نظر می‌رسد علاوه بر پیشرفت سریع صنعت پویانمایی در کشور که با نگاهی به کیفیت و گیشه آثاری چون «پسر دلفینی» و «لوپتو» در سال گذشته و «بچه‌زرنگ» در این روزها محسوس است، محصولات کوچک و مستقل پویانمایی نیز که این روزها در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌شوند، با رشد چشمگیری نسبت به گذشته، از نظر حجم استقبال مواجه شده‌اند. در روز دوم جشنواره، این آثار نظرات مثبت زیادی را برانگیختند و سانس‌های مربوط به آنها نیز مملو از جمعیت شد. چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان‌ماه در پردیس سینما گالری ملت در حال برگزاری است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی