[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

الناز شاکردوست با «آواز عاشقانه دختر دیوانه» در تئاتر شهر، روزنامه شیراز نوین

الناز شاکردوست با بازی در نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به کارگردانی آروند دشت آرای و مارین ون هولک روی صحنه تالار اصلی تئاتر شهر می‌رود. 
به گزارش ایرنا، نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» توسط طلا معتضدی براساس رمان ریش آبی نوشته آمیلی نوتوم و ترجمه ویدا سامعی نوشته شده است و قرار است توسط آروند دشت آرای و مارین ون‌هولک؛ همچنین نقش‌آفرینی الناز شاکردوست در سالن اصلی تئاتر شهر، روی صحنه رود.
این نمایش از آبان‌ماه، در کنار نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت آرای اجراهای خود را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز خواهد کرد.
اعلام برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر
برنامه اجراهای مهر و آبان‌ماه تالارهای نمایشی مجموعه با نه نمایش در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش و کافه‌تریای اصلی اعلام شد.
در تالار اصلی،‌ نمایش«پدر» نوشته فلوریان زلر و کارگردانی آروند دشت‌آرای، از ۱۷ مهرماه، ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۸۰ دقیقه، قیمت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان در سالن اصلی به صحنه رفته است. رضا کیانیان،‌ مارین ون هولک، سعید چنگیزیان، سوگل خلیق، بهزاد کریمی و پریسا شاه‌ولیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. نمایش «پدر» تجربه‌ای دردناک اما انسانی از زوال عقل(آلزایمر) یک پدر و مشکلات ارتباطی او با دخترش پس از این بیماری است. نمایش‌نامه «پدر» از نمایش‌نامه‌های سه‌گانه «مادر»، «پدر» و «پسر» فلوریان زلر نویسنده فرانسوی است که اغلب نمایشنامه‌های او بر موضوع انسان امروز و مسائل او متمرکز است. تالار چهارسو نیز میزبان نمایش «ملاقات بانوی سالخوره» نوشته فردریش دورنمات، ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی میترا علوی‌طلب است که ساعت ۱۹، با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان از چهارشنبه ۱۹ مهرماه به روی صحنه رفته است. نمایش «ملاقات بانوی سال‌خورده» درباره کلارا، ثروتمندترین زن جهان است که پس از چندین سال به شهر زادگاهش بازمی‌گردد؛ شهری که او در نوجوانی با ستم و بی‌مهری و داغ ننگی بر پیشانی از آن رانده شده است؛ اکنون او بازگشته است تا با خریدن شهر و آدم‌هایش از معشوق سابقش انتقام بگیرد ...
تالار قشقایی نیز از روز جمعه ۲۱ مهرماه میزبان نمایش «تله و زیون» نوشته عبدالحی شماسی و کارگردانی الهه پورجمشید شد؛ این نمایش ساعت ۱۸ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان به صحنه می‌رود و درباره زن و شوهر فقیری است که بچه خود را به خاطر خرید یک تلویزیون می‌فروشند و پس از آن دچار چالش‌هایی می‌شوند. در نمایش «تله و زیون»، نادیا فرجی، محسن زرآبادی، محمود موسوی،‌ هدیه طاهری و علی خاتمی به ایفای نقش می‌پردازند.
همچنین نمایش «مناظره وایادولید» نوشته ژان کلود کاریر و کارگردانی هوشمند هنرکار از ۲۴ مهرماه ساعت ۲۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان در تالار قشقایی به صحنه رفته و در آن جلیل فرجاد،‌ مهدی وثوقی، محمد ربانی‌پور، علی‌رضا عباسی، فرید گلریز، عبدالله عاج‌پرین، یگانه عطار اولیایی، سارینا قاسم‌زاده، رهام رضایی و هوشمند هنرکار ایفای نقش می‌کنند. این نمایش درباره مناظره تاریخی سال ۱۵۵۰ با سرخ‌پوستانی که سرزمین آنها غصب شده بود در کلیسای معروف «وایادولید» است.
تالار سایه از روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه، میزبان نمایش «حقایقی درباره سگ‌ها و گربه‌ها» به نویسندگی محمد منعم وکارگردانی محمدهادی عطایی ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان شده است؛ در این نمایش، ویدا جوان، محمدهادی عطایی و مائده عبدلی به‌عنوان بازیگر حضور دارند؛ داستان این نمایش درباره زن و شوهری است که پس از سال‌ها می‌خواهند بچه‌دار شوند ...
نمایش دیگر تالار سایه «شبیه خون» نوشته سهراب حسینی و کارگردانی محمد حاتمی است که از روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۲۰ و مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان به صحنه رفت و در آن صدف محسنی و محمد حاتمی به‌عنوان بازیگر حضور دارند؛ این نمایش سیال، در فضایی سوررِئال(فرواقعی) تنها راه نجات انسان امروزی از تنهایی را نشان می‌دهد...
کارگاه نمایش نیز از روز ۲۷ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «استرالیا» نوشته پیام لاریان و کارگردانی مشترک حسنا قبادی و افسانه محمدی با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان شده است؛ در این نمایش، حسنا قبادی،‌ امیر عباس‌زاده، محمدصادق کمالی ایفای نقش می‌کنند. نمایش «استرالیا» نگاهی به موضوع مهاجرت و انسان‌های بی‌پناه دارد.
همچنین نمایش محیطی «مهم نیست» نوشته دیوید آیوز و کارگردانی ایمان ایران‌منش از یکشنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ در کافه‌تریای سالن اصلی اجرا می‌شود. مدت زمان این نمایش غیرسالنی،‌ ۳۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان تعیین شده است؛ این نمایش کمدی درباره دو جوان است که در کافه‌ای قرار می‌گذارند و چالش‌های ارتباطی، باعث ایجاد موقعیت کمیکی می‌شود. در این نمایش، ایمان ایران‌منش و فاطمه ظهیری ایفای نقش می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی