[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افتتاح ۱۴ پروژه ورزشی در هفته تربیت بدنی ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از افتتاح ۱۴ پروژه ورزشی و تجهیز ۱۲ خانه ورزش روستایی در هفته تربیت بدنی خبر داد. 
نشست خبری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به مناسبت هفته تربیت بدنی، روز شنبه ۲۹ مهرماه برگزار شد. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری و تا حدود یک ماه پیش، هنوز ۱۲۳ میلیارد تومان از بودجه‌های پیش‌بینی‌شده ما جذب نشده بود. ما تا ۳۱ شهریور برای تحقق این بودجه زمان داشتیم که خوشبختانه با همکاری مجموعه‌ها این اعتبار جذب شد.
محمدمهدی سرفراز شکوهی افزود: این بودجه متعلق به بحث زیرساختی و توسعه عمرانی است و امیدواریم که بین ۳۰ تا ۵۰ پروژه عمرانی را تا دهه فجر در اختیار جامعه ورزش قرار دهیم. 
وی در خصوص دو پروژه بزرگ افتتاح‌شده اما زمین‌مانده(ورزشگاه پارس و سالن ۶هزار نفری) گفت: ما توانستیم در سفر اخیر هیئت دولت به استان فارس، مجدداً این دو پروژه را به لیست اعتبارات ملی بازگردانیم. از اول مردادماه پیمانکار ورزشگاه شهید سلیمانی مستقر شده است و تا آذرماه، فضاسازی مجموعه نیز به پایان می‌رسد و سپس ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند. 
وی افزود: ما بعد از ۳ سال کش و قوس توانستیم چمن ورزشگاه پارس را تحویل بگیریم و اکنون ۱۲ میلیارد مطالبه از قبل و ۵ میلیارد اعتبار جدید جهت تجهیزات نیاز است که به پیمانکار داده شود؛ خوشبختانه اکنون ۱۵ میلیارد از وزیر در سفر اخیر به این منظور گرفته شده است.  
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین عنوان کرد: در بازدید اخیر از پیست دو و میدانی ورزشگاه پارس متوجه شدیم که  متأسفانه به علت افتتاح زودهنگام، هیچ‌گونه فشاری را نمی‌تواند تحمل کند؛ از این پیست به طور کلی از بین‌رفته نمی‌توان استفاده حرفه‌ای به عمل آورد. 
وی در خصوص درخشش استان فارس در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور گفت:  فارس در این مسابقات توانست بعد از تهران با پشت سر گذاشتن حریف‌های متعدد با کسب ۸۰ مدال طلا به نایب‌قهرمانی برسد؛ این افتخار بزرگی بود که نصیب ورزش استان شد.  
سرفراز شکوهی همچنین از افتتاح ۱۴ پروژه در هفته تربیت بدنی خبر داد و اعلام کرد: در هفته تربیت بدنی ۱۴ پروژه از جمله سالن، خوابگاه، زمین چمن و زمین تنیس به نام شهدا در سطح استان افتتاح خواهند شد که از جمله می‌توان به زمین چمن شهرستان‌های قیروکارزین، نی‌ریز، فسا، جویم، رستم، خانه وزنه‌برداری شیراز و زمین خاکی لارستان  اشاره کرد. ضمن اینکه ۱۲ خانه ورزش روستایی به صورت هم‌زمان در شهرستان‌های فسا، میمند، قیروکارزین، آباده، بوانات، گراش، فیروزآباد، داراب، شیراز، بنارویه و اکبرآباد کوار نیز تجهیز خواهند شد. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به وضعیت رسیدگی به حوزه زیرساخت در ورزش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: ۸ سالن ورزشی به اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در سفر اخیر وزیر تأمین اعتبار خواهد شد. در این جلسه همچنین صدیقه خواست خدایی، دبیر هفته تربیت بدنی و ورزش فارس، به اجرای بیش از ۲هزار برنامه در هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: ۱۰۲۷ برنامه در بخش همگانی، ۱۰۳۷ برنامه در بخش قهرمانی، ۳۳  برنامه در حوزه جوانان، افتتاح ۱۴ پروژه عمرانی، اجرای همایش بزرگ پیوند صنعت و ورزش و همایش بزرگ بانوان از برنامه‌های هفته ورزش و جوانان خواهد بود. 
گفتنی است، هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهرماه آغاز شده و تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی