[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اهتزاز پرچم فلسطین در شورای اسلامی شهر شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
وزارت کشور از تلاش‌های مدیریت شهری شیراز در سازندگی سومین حرم اهل بیت(ع) و میزبانی از سفر ریاست‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس قدردانی کرد. این مراسم با حضور استاندار فارس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی دیگر از مقامات مسئول و مدیران شهری در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
 میزبانی شایسته شیراز از ریاست‌جمهور
استاندار فارس در این مراسم تلاش‌های مدیریت شهری شیراز را در راستای آبادانی سومین حرم اهل بیت(ع) مثبت و سازنده ارزیابی کرد. محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه شهروندان یک شهر تاریخی و فرهنگی شایسته خدمتگزاری هستند، اظهار کرد: قدردانی از عملکرد شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از فعالیت‌های دو سال گذشته این دو مجموعه است. وی در خصوص حضور خود در این جلسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اینجانب به عنوان یکی از شهروندان بافت تاریخی شیراز، جزو مقاطع تاریخی شیراز، شاهد تلاش‌های شورا و شهرداری در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها هستم. استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ایام محرم و صفر و اربعین از سوی مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: میزبانی از هیئت دولت وظیفه بزرگی بود که بر دوش مجموعه مدیریت شهری بود و مراتب قدردانی از سوی اعضای هیئت دولت به این دو مجموعه اعلام شد. دکتر ایمانیه بیان داشت: علاوه بر پذیرایی بسیار شایسته‌ای که صورت گرفت، از هرگونه اسراف و فعالیتی که مناسب فرهنگ دولت سیزدهم و شورای اسلامی شهر شیراز نیست، پرهیز شد.
 شورای اسلامی شهر خانه دوم مردم است
در ادامه این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر خدمت‌رسانی بی‌واسطه به مردم تأکید کرد. سیدابراهیم حسینی در این رابطه اظهار داشت: شورا به عنوان خانه دوم مردم است و ما خدمتگزاران آنها هستیم و وظیفه ما آن است که با دستگاه‌هایی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، ارتباط مستقیم و صمیمانه داشته باشیم. 
وی با اعلام رابطه مطلوب میان مدیریت شهری و دولت در استان فارس افزود: با استانداری فارس که به عنوان نماینده عالی دولت است، در ارتباط هستیم و در بسیاری از اهداف بزرگی که شورا دارد، از سوی استانداری و استاندار فارس همکاری بسیار خوبی صورت گرفته است. او خاطرنشان کرد: با توجه به نامه ارسالی از سوی وزارت کشور در خصوص عملکرد بسیار خوب شیراز در میزبانی از ریاست‌جمهوری در سفر به این کلان‌شهر، استاندار فارس با حضور در این جلسه شورا از عملکرد شورای شهر و شهرداری تقدیر کرد. وی در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور بیشتر مسئولان استان فارس در شورای اسلامی شهر باشیم تا این حضور منجر به خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان 
شود.
 رونق عمرانی در سفر ریاست‌جمهوری
در ادامه این مراسم، شهردار کلان‌شهر شیراز از آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سفر ریاست‌جمهوری خبر داد.
دکتر محمدحسن اسدی افزود: استاندار فارس دیروز در صحن شورای اسلامی شهر شیراز حضور یافتند تا از تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در سفر ریاست‌جمهوری و قدردانی وزارت کشور از فعالیت‌های شورا و شهرداری را اعلام دارند. وی افزود: در این آیین از سوی دکتر ایمانیه لوح تقدیر به شهرداری و شورا اهدا شد. شهردار کلان‌‌شهر شیراز اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در سفر ریاست‌جمهوری و وزیر کشور طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی را به بهره‌برداری و افتتاح رساند و به رسم میزبانی از ریاست‌جمهوری و اعضای هیئت‌ دولت طی سفر دوروزه به شیراز، مجموعه مدیریت شهری به وظیفه خود عمل کرد. اسدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که وضعیت غزه دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد، بیان داشت: مقدمات برگزاری این جشنواره فرهنگی دیروز آغاز شد و اواخر آبان‌ماه سال جاری شاهد برگزاری مراسم اصلی آن خواهیم 
بود.
 مسائل فرهنگی در اولویت است
شهردار شیراز همچنین به پرسش خبرنگاران مبنی بر تأکید استاندار فارس بر مسائل فرهنگی، در خصوص رویکرد شهرداری پاسخ داد: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در مسائل فرهنگی یک رویکرد همه‌جانبه است و به دلیل اینکه شاهد توسعه متوازن باشیم، باید مسائل فرهنگی در اولویت باشد. وی ادامه داد: بر اساس تأکید شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری، می‌توان گفت در طول تاریخ شهرداری بیشترین تعداد پروژه‌های فرهنگی در بودجه شهرداری شیراز لحاظ شده و شهرداری نیز یکی پس از دیگری در حال اجرای این پروژه‌هاست. شهردار شیراز اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری بتوان نتیجه بسیار خوبی از اقدامات فرهنگی در شهر شیراز داشته باشیم. اسدی همچنین در خصوص پوستر رونمایی شده از شیراز شهر فرهنگ شهروندی، گفت: یکی از اهداف و وظایف اصلی شهرداری‌ها در موضوعات فرهنگی، فرهنگ شهروندی است که بسیار حائز اهمیت بوده و این واژه تعریف شد و در قسمت‌های مختلف شهرداری همچون سازمان پسماند، معاونت حمل و نقل ترافیک و معاونت فرهنگی که دارای یک بخش به نام اداره فرهنگ شهروندی است، با توجه به اینکه مسائل فرهنگ شهروندی یک کار طولانی است، اما اقدامات ویژه برای آن آغاز شده و امید است بهره کافی در کوتاه‌مدت از آن ببریم. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در ادامه این آیین همچنین از پوستر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کودکان غزه رونمایی شد.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی