[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

تیم‌داری در لیگ برتر منجر به پویایی والیبال استان می‌شود، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
مجتبی اسپرغم درباره چگونگی ورودش به عرصه ورزش گفت: در خانواده‌ای ورزشی متولد شدم، پدر و یک برادرم والیبالیست حرفه‌ای(مرتضی اسپرغم پیشکسوت والیبال و مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی مرصاد شیراز) هستند و یک برادرم نیز فوتبالیست حرفه‌ای است. از سال ۷۳ تا سال ۷۸ عضو تیم منتخب نوجوانان و جوانان هاکی استان بودم و هم‌زمان فوتبال و کونگ‌فو و والیبال هم بازی می‌کردم.
وی درباره آغاز ورودش به عرصه والیبال عنوان کرد: ۲۵سال پیش والیبال را به طور جدی شروع کردم و در تیم‌های ناحیه یک آموزش‌وپرورش، مرصاد شیراز، شهرداری، آتش‌نشانی، پیام مخابرات، مقاومت بسیج، مقاومت مرصاد، بانک ملی و تیم منتخب فارس توپ زده‌ام و و هم‌اکنون در تیم گاز استان توپ می‌زنم. سال ۸۱ کلاس داوری والیبال را گذراندم و هم‌اکنون داوری ملی فدراسیون و سرپرست کمیته داوران استان فارس هستم؛ حدود ۱۰ سال است که در لیگ‌های مختلف کشور قضاوت می‌کنم و  تنها نماینده داوری استان در لیگ برتر هستم. در سال ۸۸ کلاس درجه ۳ مربی‌گری را گذراندم و درحال حاضر مربی درجه یک  هستم.
وی در خصوص وضعیت داوری در استان فارس گفت: پتانسیل‌های زیادی در داوری والیبال استان داریم که امیدوارم با همکاری و هم‌فکری همکاران و پیشکسوتان عزیز این رشته بتوانیم آنها را شکوفا کنیم.
اسپرغم درباره حال و روز والیبال استان فارس نیز گفت: تنها والیبال استان مشکل نداشتن اسپانسر است؛ با اینکه هیئت والیبال استان و تمام هیئت‌ها و مربیان شهرستان‌های فارس  به خوبی در رده‌های پایه کار می‌کنند و مسابقات به خوبی و پویا برگزار می‌شود، ولی همین بازیکن‌ها از جوانان به بزرگسالان که می‌رسند به دلیل نبود اسپانسر و نداشتن تیم رها شده و عمر ورزش قهرمانی آنان تمام می‌شود.
وی افزود: هرچند که مسئولان هیئت والیبال استان تمام تلاش خود را برای زنده کردن والیبال به کار می‌بندند، ولی با نبود اسپانسر این تلاش‌ها در سطح کلان بی‌ثمر می‌ماند.
این داور والیبال ادامه داد: مورد بعدی اینکه چند سالی هست که هیئت با سرپرستی اداره می‌شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی رئیس هیئت برگزار شود تا هیئت والیبال منسجم‌تر به کارش ادامه بدهد. اسپرغم در پایان گفت: درحال حاضر تعداد زیادی از بازیکنان این استان در لیگ‌های مختلف کشور در حال توپ زدن هستند که امیدواریم با ورود یک اسپانسر قوی و درایت مسئولان هیئت استان شرایطی ایجاد شود که این عزیزان زیر پرچم استان خودشان توپ بزنند؛ با داشتن تیم در لیگ کشور پویایی به والیبال استان برمی‌گردد و مربیان و داوران و بازیکنان شهر و استان پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی