[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آکادمی تخصصی استعدادیابی ورزشی فارس افتتاح شد، روزنامه شیراز نوین

آیین افتتاح آکادمی تخصصی استعدادیابی ورزشی فارس برگزار شد. این مراسم صبح یکشنبه پنجم آذرماه هم‌زمان با سالروز تأسیس بسیج مستضعفان با حضور سرهنگ علیپور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز، دکتر غلامیان، سرپرست ورزش‌های همگانی استان فارس، دکتر طاهری، رئیس کمیته استعدادیابی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس و با حضور جمعی دیگر از مسئولان ارشد استان با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس کمیته استعدادیابی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در این آیین از ارائه خدمات پیشرفته دانش‌بنیان به گروه‌های مختلف سنی خبر داد.
دکتر سکینه طاهری با بیان اینکه در این مرکز ارزیابی و تست‌های تخصصی در 53  رشته ورزشی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، اظهار داشت: در این مرکز مشاوره‌های تخصصی در حوزه روان‌شناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، فیزیوتراپی، استعدادیابی، ارائه برنامه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ورزشی و دیگر موارد مهم و ضروری به ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور ارائه می‌شود.
او با تأکید بر این موضوع که از اساتید متخصص ورزشی در این حوزه بهره می‌بریم، اظهار داشت: تقویت هماهنگی مغز و عضله با انجام تست‌های مختلف، طراحی بازی‌های ویژه برای کودکان، ارزیابی تخصصی رفتار حرکتی کودکان، شناسایی نقاط قوت و ضعف کودکان از سن 3 سال به بالا در این مرکز توسط متخصصان ارائه می‌شود.
سرپرست هیئت پزشکی ورزشی شهرستان لارستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورزش‌های رزمی، ایروبیک و 
تی ‌آر ایکس در این مرکز تخصصی استعدادیابی برای خانم‌ها و آقایان در رده‌های مختلف سنی ارائه می‌شود، بیان داشت: یکی از اهداف اصلی از برپایی این آکادمی، استعدادیابی ورزشی است که در این قسمت افراد 6 تا 16 سال در معرض تست‌های تخصصی فیزیولوژی، آنتروپومتری و روان‌شناسی و... قرار می‌گیرند.
دکتر طاهری خاطرنشان کرد: پس از انجام تست‌های مختلف، کارنامه‌ای برای افراد تهیه می‌شود که بر پایه آن رشته‌های ورزشی که برای هر گروه سنی مناسب است، از سوی کارشناسان و متخصصان پیشنهاد می‌شود. با اتخاذ این راهکار، صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای در وقت، هزینه و انرژی کودکان و نوجوانان خواهد شد و به اقتصاد خانوار کمک شایان‌توجهی می‌شود.
این دکترای فیزیولوژی ورزشی با تأکید بر این موضوع که استعدادیابی ورزشی به‌مثابه استعدادیابی علمی حائز اهمیت است، بیان داشت: مهم‌ترین دستاورد این مرکز هموار کردن راه رسیدن به موفقیت است.
او در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این مرکز ارائه خدمت به ورزشکاران حرفه‌ای است که در رشته‌های تخصصی به فعالیت می‌پردازند. برخی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های تخصصی و مسابقات قهرمانی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و در این مرکز با پایش هوشمند آسیب‌ها، راهکارهای مؤثری برای غلبه بر مشکلات به ورزشکاران حرفه‌ای ارائه می‌شود.
دکتر طاهری با بیان اینکه ارزیابی‌های کارشناسان مجرب با برخورداری از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای موجود صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از بخش‌های استعدادیابی مبتنی بر فیزیوتراپی، تست‌های آنتروپومتری و غربالگری ناهنجاری‌هاست که بر اساس آن آسیب‌های جسمانی ورزشکاران مورد پایش و درمان قرار می‌گیرد.
در ادامه این آیین، سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: این مرکز استعدادیابی در فارس و جنوب کشور بی‌نظیر است.
علیرضا غلامیان آکادمی تخصصی استعدادیابی ورزشی فارس را بی‌نظیر خواند و اظهار داشت: این مجموعه در فضایی به مساحت 500 متر دارای 360 متر زیربناست که شامل 4 بخش بازی و ورزش کودکان، ورزش‌های عمومی، استعدادیابی مدرن و سالن فیزیوتراپی می‌شود.
او بیان داشت: علاوه بر زیرساخت‌هایی که از آنها یاد شد، اتاق‌های مشاوره و روان‌شناسی ورزشی و فضای روباز برای ورزش‌های هوازی در نظر گرفته شده است.
غلامیان با تقدیر از تلاش‌های دکتر طاهری در راه‌اندازی این مرکز اظهار داشت: در بخش استعدادیابی تمرکز ویژه‌ای بر شناسایی ناهنجاری‌ها صورت می‌گیرد.
در ادامه این مراسم، مسئول تربیت بدنی و کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ثارالله از تلاش به‌منظور ارتقای سلامت و نخبه‌پروری در جامعه خبر داد.
محسن زارعی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های کلانی که در حوزه استعدادیابی در دستور کار قرار دارد، هماهنگی‌های مدونی با هیئت‌های ورزشی در استان فارس در دستور کار قرار گرفته است.
او با تقدیر از همکاری‌های دکتر غلامیان و دکتر طاهری در حوزه‌های مختلف ورزشی و استعدادیابی اظهار داشت: رابطه مدونی میان استعدادیابی و نخبه‌پروری وجود دارد که در پرتو آن شاهد تعالی جامعه خواهیم بود. زارعی با تأکید بر این موضوع که آکادمی تخصصی استعدادیابی ورزشی فارس نقش ارزنده‌ای در نخبه‌پروری دارد، اظهار داشت: این مرکز اولین مجموعه تخصصی استعدادیابی در فارس و جنوب کشور است و امیدواریم عموم جامعه از ظرفیت‌های ارزنده آن بهره‌مند شوند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی