[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اتفاق سازندگی در پروژه‌های ریلی، روزنامه شیراز نوین

نمایندگان شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری شیراز در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به تشریح اهم فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی با اعلام خبر نویدبخش افتتاح آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری به ارزش ۵۰هزار میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال جاری بیان کرد: علاوه بر بهره‌برداری پروژه‌های شاخص در هفته دولت، در دهه فجر امسال نیز شاهد افتتاح ۲۰هزار میلیارد تومان عملیات عمرانی و کلنگ‌زنی ۳۰هزار میلیارد تومان پروژه جدید در ابعاد مختلف خواهیم بود که علاوه بر پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۶ سالن ورزشی، سالن ورزش‌های زورخانه‌ای و سالن ورزشی ویژه معلولان را شامل می‌شود.
رضا محمدیان با توجه به اهمیت پروژه‌های خطوط ریلی و جابه‌جایی روزانه بیش از ۱۲۰هزار مسافر، تنها در خطوط ۱ و ۲، به تشریح اقدامات مهم این حوزه پرداخت و عنوان کرد: ادامه خط ۲ مترو از اتفاقات مهم این دوره از شورای اسلامی بوده که از میدان امام حسین(ع) تا کلبه سعدی به عنوان فاز دوم خط ۲ مترو در حال اجراست و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا سال ۱۴۰۴ تونل و حداقل سه ایستگاه از این مسیر اجرا و با تکمیل فاز یک خط ۲ وارد مسیر و قابل بهره‌برداری خواهد شد.
این مقام حوزه حمل‌ونقل در شورای اسلامی شهر شیراز افزود: عملیات اجرایی خط ۳ مترو شیراز نیز از تقاطع بصیرت تا ایستگاه راه‌آهن آغاز شده و در دو شیفت کاری روند پیشرفت خود را طی می‌کند و با توجه به انجام بخش مهمی از عملیات عمرانی در کف رودخانه خشک، در شرایط خاص فنی قرار دارد و با توسعه خط ۳ و اتصال آن به خط یک، اقدامی مهم در حوزه حمل‌ونقل ریلی خواهد بود.
وی اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز را تحقق نیاز دیرینه مردم شیراز بیان و در این خصوص عنوان کرد: این پروژه در مجاورت حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که به دلیل ترافیک شدید تردد با مشکلات زیادی مواجه است و این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز می‌شود و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد و با دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی، ترافیک بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.
محمدیان همچنین آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو از بلوار رازی تا ایستگاه استقلال را تحولی در توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و تکمیل این خط تا سه سال آینده را اقدام مهمی در حل مسائل ترافیکی شهر شیراز عنوان کرد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد و عنوان کرد: تصمیم و اعتقاد شورای اسلامی و شهرداری شیراز بر این است که با توجه به اختصاص ۶۰ درصد از بودجه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل در این زمینه شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی باشیم.
هادی شه‌دوست شیرازی به تحولات اساسی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تاکسی برای نخستین‌بار در کشور در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ یک‌هزار واحد تاکسی فرسوده با ارائه تسهیلات کم‌بهره و اختصاص ۲۵۰میلیون تومان وام که ۱۵۰میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود، نوسازی شد و تأمین سه‌هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در بخش اتوبوس‌رانی در هفته دولت حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه شد و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال خریداری است و با وارد شدن ۷۵ دستگاه میدل‌باس و خارج شدن مینی‌بوس‌های قدیمی از چرخه حمل و نقل، اتفاق بزرگ و کم‌نظیری در این حوزه رقم خواهد خورد.
معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شیراز جوان‌ترین ناوگان اتوبوس کشور را داراست، تأکید کرد: کلان‌شهر شیراز دارای ۷۵۰ دستگاه اتوبوس است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا سال ۱۴۰۴ کل ناوگان نوسازی می‌شود و این امر باید در این زمان نیازسنجی شده تا زمانی که ناوگان به سن فرسودگی رسید، با مشکل مواجه نشویم.
شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز در حوزه قطار شهری تنها کلان‌شهری است که چهار خط فعال دارد، افزود: از چهار خط ریلی، دو خط بهره‌برداری شده، خط ۳ در حال بهره‌برداری و خط ۴ در مرحله اجرا قرار دارد و همچنین برای دسترسی مناسب به حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز خطی آنتنی، خطوط ۱ و ۴ مترو را به یکدیگر متصل و به مراکز گردشگری، فرهنگی و حرم مطهر دسترسی پیدا می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی