[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

توسعه خوابگاه‌های متأهلی در شیراز ، روزنامه شیراز نوین

از جمله محورهای توسعه اهداف جوانی جمعیت در مراکز دانشگاهی کشور، پیش‌بینی تسهیلات لازم برای ازدواج و فرزندآوری دانشجویان است که بخش مهمی از این هدف، با راه‌اندازی خوابگاه‌های متأهلی محقق می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از دیرباز وجود خوابگاه‌های متأهلی، به عنوان یکی از زیرساخت‌های تسهیلگر برای دانشجویان متأهل و دارای فرزند بوده که با اولویت یافتن موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک هدف ملی مهم در سال‌های اخیر، توسعه خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شتاب گسترده‌تری یافته است.
به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال حاضر یک‌سوم خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در مجموعه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و در مجموع 182 خانواده دانشجو، در خوابگاه‌های زیرمجموعه این دانشگاه سکونت دارند.
دکتر «محمدحسین انباردار» با بیان اینکه دو خوابگاه حضرت امام حسن مجتبی(ع) با ۱۱۰ واحد و خوابگاه علوی با ۷۲ واحد، به دانشجویان متأهل و دارای فرزند در دانشگاه اختصاص دارد، از تلاش برای توسعه خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه خبر داد که موجب آغاز عملیات اجرایی ساخت یک خوابگاه جدید، ویژه دانشجویان متأهل شده است.
او با اشاره به متأهل بودن حدود دوهزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در این زمینه را شامل ساخت خوابگاه متأهلی فاطمی با ۸۲ واحد در میدان نمازی برشمرد که تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با انتقال دانشجویان خوابگاه حضرت سمیه در خیابان هدایت به پردیس غدیر نیز این خوابگاه، به دانشجویان متأهل اختصاص می‌یابد که شامل 36 واحد جدید است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص شرایط پذیرش دانشجویان برای سکونت در خوابگاه‌های متأهلی توضیح داد: با توجه به تقاضای بالا، شرایط ویژه و امتیازاتی که برای دانشجویان پیش‌بینی شده که در این زمینه می‌توان به دارای فرزند بودن، نوع رشته، باردار بودن دانشجو یا همسر دانشجو، کسب رتبه‌های علمی و فرهنگی اشاره کرد و مدت‌زمان حضور در خوابگاه متأهلی نیز به مدت نیمی از سال‌های تحصیل پیش‌بینی شده تا دانشجویان بیشتری امکان بهره‌مندی از این شرایط را دارا باشند.
دکتر انباردار با اشاره به پیگیری کمیته فرهنگی قرارگاه جوانی جمعیت در این زمینه نیز افزود: طی بیش از یک و نیم سال گذشته، تسهیلات ویژه‌ای نیز برای دانشجویانی پیش‌بینی شده که در طی مدت حضور در خوابگاه متأهلی، باردار یا دارای فرزند شوند؛ به نحوی که مدت حضور این دانشجویان، به مدت یک سال تمدید می‌شود. همچنین این شرایط برای فرزند دوم یک و نیم سال و برای فرزند سوم یا چندقلویی نیز به مدت کل دوره تحصیل، تمدید می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی