[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری اردوی ۲هزارنفره دانش‌آموزی ، روزنامه شیراز نوین

به گفته معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس، اردوی 2هزارنفره دانش‌آموزان سراسر استان در سه قطب شمال، جنوب و مرکز برگزار می‌شود.
بهنام رازقی با اشاره به اینکه این اردو با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شبکه‌سازی فعالان این عرصه برگزار می‌شود، ایجاد اقدام هماهنگ و هم‌پوشانی ظرفیت‌های ملی جهت بیشینه کردن جامعه دریافت‌کننده خدمات تربیتی و تسهیلگرانه دانش‌آموزی، ارتباط دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی با یک تشکل معین، به عنوان حامی تربیتی و معنوی تسهیلگر رشد فردی و اجتماعی و ایجاد جرقه‌های هویت‌سازی و امیدآفرینی در مخاطبان و فراهم کردن زمینه سؤال‌های مناسب برای انتخاب مسیرهای ممکن رشد را از دیگر اهداف این اردو عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌هایی متناسب با بروز خلاقیت ذهنی، کار و فناوری در اردو برنامه‌ریزی شده است، گفت: آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها و مسیرهای اشتغال و کارآفرینی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در آنان مهم‌ترین دستاوردهای این نوع اردو به شمار می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه فضای مدرسه هرچند از امکانات پرورش و مربیان کارآمد برخوردار باشد، به تنهایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای روانی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی آنان از مهم‌ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است. 
وی افزود: اوقات فراغت در سازندگی یا به هم ریختن شخصیت دانش‌آموزان نقش چشمگیری دارد که بر همین اساس سازمان دانش‌آموزان به عنوان یکی از متولیان اوقات فراغت کشور به منظور زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان دانش‌آموزان در ابعاد مختلف ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، این اردو را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. به گفته رازقی، اردوی «هفت سنگ» در واقع همان هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط و گردشگری را برای دانش‌آموزان در محورهای کارگاهی، آموزشی، فوق برنامه، مهارتی و سفرهای تربیتی دنبال می‌کند.
دوهزار نفر از دانش‌آموزان مناطق 59گانه آموزش و پرورش فارس، در قالب اردوهای قطبی در این اردو شرکت خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی