[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

طرز تهیه نان پنبه‌ای پنیری ، روزنامه شیراز نوین

نان پنبه‌ای پنیری یکی از انواع نان‌های حجیم و خوش‌مزه بین‌المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه نان پنبه‌ای پنیری در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
تخم‌مرغ: ۲ عدد
شیر ولرم: ۱ لیوان
آب گرم: نصف لیوان
روغن مایع: نصف لیوان
مخمر فوری: ۲ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
پودر قند یا شکر: یک‌و‌نیم قاشق چای‌خوری
آرد: ۴ لیوان
کنجد و سیاه‌دانه برای تزیین: به مقدار لازم
پنیر و جعفری برای داخل نان: به مقدار لازم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه نان پنبه‌ای خوش‌مزه در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و یک تخم‌مرغ کامل و یک سفیده را درون کاسه می‌ریزیم و یکی از زرده‌ها را برای رومال کنار می‌گذاریم. شیر، روغن، آب، خمیرمایه، شکر و نمک را داخل کاسه می‌ریزیم.
 مرحله دوم
حالا مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شوند و آرد را کم‌کم اضافه می‌کنیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید و 10 دقیقه آن را ورز می‌دهیم. در این مرحله خمیر را درون یک کاسه چرب‌شده می‌ریزیم، سپس روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم.
 مرحله سوم
در این مرحله کاسه را در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا حجم آن دو برابر شود؛ تقریباً بین نیم تا یک ساعت نیاز است تا استراحت کند. بعد از آنکه خمیر به عمل آمد و حجمش تقریباً دو برابر شد، پف خمیر را با دست می‌گیریم.
 مرحله چهارم
از خمیر به اندازه یک نارنگی برداشته و با دست کمی خمیر را باز می‌کنیم، کمی پنیر و جعفری در وسط خمیر قرار داده، خمیر را رول می‌کنیم و داخل سینی می‌چینیم. حالا مجدداً روی نان‌ها را با پارچه می‌پوشانیم و می‌گذاریم ۱۵ دقیقه استراحت کند.
 مرحله پنجم
در این مرحله زرده تخم‌مرغی که کنار گذاشته بودیم را با چنگال مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود، سپس با فرچه روی نان‌ها رومال می‌کنیم و بعد هم سیاه‌دانه و کنجد روی نان‌ها می پاشیم. فر را از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم تا داغ شود.
 مرحله ششم
سینی فر را درون فر قرار داده و با همان دما زمان می‌دهیم تا بپزد و روی نان‌ها خوش‌رنگ شود. بعد از اینکه نان‌ها را از فر در آوردیم، روی آنها را با پارچه پوشانده و زمان می‌دهیم تا نرم شوند. سپس در ظرف مناسب سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی