[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

از هانگژو تا حافظیه؛ از حافظیه تا پاریس، روزنامه شیراز نوین

دارنده مدال نقره مسابقات پرش طول رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو چین، از معدود ورزشکارانی است که گلایه‌ای نسبت به امکانات ندارد و می‌گوید شرایط تمریناتش در حافظیه مناسب است؛ او در تلاش است که به جبران ناکامی از حضور در پارالمپیک توکیو بتواند در پارالمپیک پاریس حضوری موفق داشته باشد.
به گزارش ایسنا، مهدی مرادی یکی از ورزشکاران موفق استان فارس در مسابقات پاراآسیایی اخیر بود؛ او در خصوص این بازی‌ها گفت: بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به دلیل شیوع کرونا در چین با یک سال تأخیر اما با لوگو و اسم ۲۰۲۲ برگزار شد. من توانستم جواز ورود به مسابقات را کسب کنم؛ زیر نظر استاد محبی تمریناتم را پیش بردم و توانستم در این مسابقات، مدال نقره را کسب کنم.
وی افزود: رکورد من شش متر و ۹۰ سانتی‌متر است که رکورد آسیا هم محسوب می‌شود. متأسفانه چندماه پیش دچار آسیب‌دیدگی شدم و نتوانستم در دو ماه مانده به هانگژو، تمرینات خوبی را پشت سر بگذارم؛ یعنی در آن دو ماه، من فقط دو جلسه تمرین پرش انجام دادم. فقط سعی کردم هر طور بود بدنم را آماده حضور در مسابقات کنم که خوشبختانه منجر به کسب مدال هم شد، اما کسی که مدال طلا گرفت، ۲ سانتی‌متر کمتر از رکورد قبلی من پرید، ورزشکاری از قزاقستان بود که شش متر و ۸۸ سانتی‌متر پرید و بالاتر از من ایستاد.
او در خصوص چگونگی ورودش به ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: برادر بزرگترم در همین رشته و همین ماده فعالیت داشت و قهرمان کشور بود؛ وقتی بزرگتر شدم و او دید که من هم قد کشیده‌ و شبیه خودش شده‌ام، دستم را گرفت و به زمین حافظیه برد، از من خواست به حافظیه بروم و من هم تست دادم، قبول شدم و زیر نظر استاد صغادی تمریناتم را شروع کردم.
مرادی درباره زمان آغاز ورودش به عرصه حرفه‌ای و ورزش قهرمانی نیز گفت: از سال ۲۰۱۹ در ماده پرش طول استارت کار را زدم و تمریناتم را به طور مداوم ادامه دادم. در سال ۲۰۲۱ یعنی دو سال بعد از اینکه به صورت حرفه‌ای وارد این رشته شدم، در مسابقات جایزه بزرگ امارات مقام اول را کسب کردم. سپس دوباره در ایران تمریناتم را ادامه دادم و ورودی اول مسابقات پارالمپیک را با موفقیت پشت سر گذاشتم، اما بعد از آن دچار آسیب‌دیدگی شدم و در دور دوم انتخابی، قسمت نبود که شرکت کنم. توکیو را از دست دادم، اما تلاشم را ادامه دادم که به هانگژو برسم.
مدال‌آور استان فارس در بازی‌های پاراآسیایی در خصوص مسابقات پیش رو و برنامه‌اش برای آماده‌سازی نیز اظهار کرد: اولین مسابقه پیش روی من، مسابقات جهانی ژاپن است که در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ پس از آن هم پارالمپیک پاریس را در مردادماه خواهیم داشت. من در ۲۰ روز گذشته روی خوب شدن آسیب‌دیدگی‌هایم تمرکز کرده‌ام و سعی کردم ریکاوری خوبی داشته باشم. به زودی تمریناتم را شروع می‌کنم و خیلی قوی‌تر و جدی‌تر وارد عرصه رقابت خواهم شد تا ان‌شاءالله در اردیبهشت‌ماه بتوانم مدال خوش‌رنگی را برای کشورم به دست بیاورم.
وی در پاسخ به اینکه آیا از وضعیت امکاناتی و شرایط تمریناتش در شیراز راضی است یا خیر، گفت: از لحاظ امکانات، استادیوم حافظیه برای استفاده ما مناسب است؛ باید از مهدی جلودارزاده، سرپرست هیئت دو و میدانی استان فارس تشکر کنم که امکانات را برای استفاده ما تجهیز کرد، در حال حاضر مشکل خاصی برای تمریناتم وجود ندارد و خوشبختانه شرایط مهیاست تا بتوانم موفقیت‌های بیشتری در آینده کسب کنم.
رقابت‌های پارادو و میدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، اوایل آبان‌ماه سال جاری در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو برگزار شد که در فینال مسابقات پرش طول و در کلاس T۱۳، مهدی مرادی به رقابت با حریفانش پرداخت و مدال نقره را بر گردن آویخت. مرادی با ثبت رکورد ۶.۲۲ عنوان نایب‌قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی