[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اجرای طرح تردد مکانی- زمانی ناوگان بار شیراز به‌صورت هوشمند ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز گفت: این کلان‌شهر در طرح تردد مکانی-زمانی ناوگان بار که به تأیید شورای ترافیک استان فارس هم رسیده است، به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش نعمتی اظهار کرد: شیراز اولین کلان‌شهر کشور است که تردد ناوگان بار را به صورت کاملاً هوشمند انجام می‌دهد.
وی شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز (هسته مرکزی و پرتردد شهر) را سامان‌دهی خودروی باری و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز گفت: در طرح تردد مکانی- زمانی ناوگان بار که به تأیید شورای ترافیک استان فارس هم رسیده است، این کلان‌شهر به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود.
نعمتی هسته مرکزی شهر را محدوده و نقاط پرتردد (منطقه تاریخی- فرهنگی و بخشی از مناطق ۱ و ۳ شهرداری شیراز) معرفی و بیان کرد: این طرح در ابتدا به‌صورت ارشادی و سپس اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک‌خوان که در ۶۴ نقطه از مبادی ورودی و خروجی محدوده قرمز نصب می‌شود، انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این طرح، تردد خودروهای خدماتی، امدادی و انتظامی آزاد است، هدف از اجرای این طرح را تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی ناشی از تردد و توقف خودرهای باری دانست و گفت: زمان‌بندی تردد خودروهای باری در محدوده قرمز بر اساس شیوه‌نامه و مصوبه شورای شهر اجرا خواهد شد.
این مقام مدیریت شهری شیراز در حوزه حمل‌ونقل بار در ادامه از رانندگان خودروهای باری که ساکن یا شاغل در محدوده قرمز طرح هستند، خواست تا به سامانه
https://hamlebar.shiraz.ir بخش خوداظهاری مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی جهت تسهیل ورود و خروج از محدوده اقدام کنند.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز در خصوص سایر امکانات این سامانه به سامان‌دهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال خودروهای باری بدون مراجعه حضوری به سازمان اشاره کرد. نعمتی ضمن تأکید بر این نکته که شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز طرح تردد مکانی و زمانی، سامان‌دهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال می‌باشد، تأکید کرد: مالکان خودروهای باری که قصد تردد در محدوده ذکرشده را دارند، می‌بایست حتماً تا قبل از اجرای طرح در هفته حمل و نقل (26 آذرماه) نسبت به سامان‌دهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال اقدام کنند.
لازم به ذکر است، راه‌های کسب اطلاعات لازم درباره جزئیات شیوه‌نامه طرح تردد مکانی و زمانی ناوگان بار، وبگاه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار به نشانی bar.shiraz.ir، سامانه ۱۳۷، شماره تماس سازمان ۰۷۱۳۷۳۲۱۰۰۰ یا مراجعه حضوری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار واقع در میدان گلستان (کلبه) اعلام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی