[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جوایز جشنواره آلبانی برای انیمیشن‌های کانون، روزنامه شیراز نوین

۲ پویانمایی از محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایز جشنواره‌ای در آلبانی را دریافت کردند و فیلم سینمایی «درب» و فیلم کوتاه «پرچم‌های کهنه صلح» حضورهایی جهانی را تجربه کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران جایزه بهترین فیلم برای گروه سنی ۸ سال و انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری جایزه ویژه برای بهترین فیلم انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان انیفست رزافا ۲۰۲۳ را از آن خود کردند.
این ۲ فیلم از تولیدات سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که تاکنون توانسته‌اند موفقیت‌هایی را کسب کنند.
دست‌اندرکاران این جشنواره کودک و نوجوان معتقدند از طریق فیلم، کودکان و نوجوانان، حقوق خود را می‌توانند به رسمیت بشناسند و با تماشای فیلم کنجکاوی فرهنگی خود را افزایش دهند.
در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان «انیفست رزافا» تنها فیلم‌های کوتاه کودکان و نوجوانان انتخاب و داوری شدند.
داوری فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه این رویداد هنری را ۲۳ کودک و نوجوان ۸ تا ۱۲ سال برعهده داشته‌اند که این داوران خود از سوی انجمن فیلم کودکان اروپا انتخاب شده‌اند.
پیش‌تر نیز انیمیشن «با چی» ساخته مهین جواهریان نیز در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان «انیفست رزافا ۲۰۲۰» حضور داشته است.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان «انیفست رزافا ۲۰۲۳» از ۲۲ تا ۲۵ آبان ۱۴۰۲(۱۳ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳) در کشور آلبانی برگزار شد.
جایزه صلح جشنواره فرانسوی به «پرچم‌های کهنه صلح» رسید
فیلم کوتاه «پرچم‌های کهنه صلح» به کارگردانی مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی برنده دریافت جایزه صلح از جشنواره یوالیتی شد.
این جشنواره در تاریخ ۲۵ نوامبر برابر با ۴ آذرماه در شهر شانتی فرانسه برگزار شد و از راما نامی به‌عنوان تهیه‌کننده‌ای که قدم‌های مثبتی در ترویج صلح جهانی برداشته است، تجلیل ویژه شد.
تندیس ویژه این جشنواره از طرف شهردار شانتی به راما نامی، تهیه‌کننده اثر تعلق گرفت.
عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده و کارگردان: مجتبی سعادت، تهیه‌کننده: راما نامی، مشاور و دستیار: مسعود رضایی‌فخر، برنامه‌ریز و مدیر تولید: محسن قاسمی، مجری طرح: الناز پرویز، طراح صحنه و لباس: پریسا مقدم، موسیقی: حمید فلاح حسینی، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صداگذار: حسین خلج، طراح پوستر: آفرا شهروزی، منشی صحنه: هستی فتحی، اصلاح رنگ: آرمین احمد علی خان، جلوه‌های ویژه: امین تیموری، گریم: عسل دشتی، بازیگران: پوریا خشابی‌زاده، کوشا هادی‌زاده و برهان کریمی.
نمایش فیلم «درب» در جشنواره چنای هند و هواپیمایی ایر فرانس
پس از موفقیت‌های فیلم «درب» در جشنواره‌های جهانی و اکران‌های بین‌المللی، «درب» در بیست‌ویکمین دوره جشنواره چنای هند شرکت کرده است؛ این جشنواره از ۱۴ الی ۲۱ دسامبر در شهر چنای هند برگزار خواهد شد. فیلم «درب» در جشنواره‌هایی همچون بوسان کره جنوبی، سه قاره نانت فرانسه و شانگهای چین شرکت کرده و جوایزی را به ‌دست آورده است. این فیلم بعد از موفقیت در جشنواره‌های مختلف در فرانسه، حدود ۵ ماه اکران شد؛ اکران این فیلم از نمایش در ۱۰۶ سالن سینما آغاز شد و تعداد سینماها به ۳۸۷ سالن سینما افزایش پیدا کرد و در طی مدت نمایش بیش از ۳۲ هزار نفر در فرانسه به تماشای این فیلم نشستند.
بعد از اکران این فیلم در فرانسه، شرکت هواپیمایی ایر فرانس، حق پخش این فیلم را خریداری کرده است و در تمام خطوط پروازی و هواپیماهای شرکت ایر فرانس برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.
فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق هم اکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است؛ پخش بین‌المللی فیلم «درب» بر عهده علی قاسمی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی