[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

خداجو: توجه به اخلاق‌مداری و تسری منش پهلوانی در اولویت مسئولان ورزش است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین: حضور دکتر عبدالرحیم خداجو در رأس هرم مدیریتی ورزش فارس و البته بودن سید کمال پاک‌فطرت در صدر مجموعه اداره ورزش شیراز در نگاه ریزبینانه ورزشی‌نویسان و فعالان رسانه‌ای این حوزه، تداعی‌کننده یک ترکیب امیدوارکننده محسوب می‌شود.
بعدازظهر چهارشنبه، هشتم آذرماه در دفتر انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی فارس، اعضای این انجمن دیداری صمیمانه با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز داشتند؛ جلسه‌ای که بخش اعظم آن به طرح دیدگاه‌ها، توصیه‌ها و بیان نقدهای اهالی ورزشی رسانه‌های مکتوب و برخط گذشت و در بخش کوتاهی نیز، مدیران حاضر به طرح مباحث مد نظر خود پرداختند.
این گردهمایی با قدردانی از منصور سپهری، کهنه ورزشی‌نویس و البته ورزشکار و معلم ورزش فارس و همین‌طور اهدا کتاب ورزش فارس، نوشته منصور سپهری به اعضا انجمن همراه بود. همچنین اعضای تنها تشکل غیردولتی حوزه ورزش در این استان از سکان‌داران ورزش و جوانان درخواست کردند که در موضوعات مختلف مرتبط، نظر مشورتی این انجمن را جویا شوند.
یکی از مباحث مطرح‌شده در این جلسه، توجه ویژه به ورزش بانوان و البته بانوان ورزشکار در رشته‌ها و سطوح مختلف و از دیگر موضوعات مطرح، اهمیت توجه به برگزاری مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی فاقد متولی بود.
موضوعاتی نظیر تقویت روابط عمومی و ایجاد یک شبکه روابط عمومی قوی و کارآمد در حوزه‌های ورزش، جوانان و البته هر یک از هیئت‌های ورزشی، برگزاری جلسات مداوم و مستمر هم‌اندیشی با گروه‌ها و افراد صاحب‌نظر، یافتن راهکارهای اجرایی مناسب برای تقویت اقتصاد ورزش و ایجاد انگیزه در صاحبان صنایع و افراد حقیقی و حقوقی دارای توان مالی، برای ادای مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های ورزش و جوانان و تلاش برای تسهیل بازگشت فارس به جایگاه واقعی این استان، تسریع در تکمیل و تعیین تکلیف 2 پروژه کلان زیرساختی ورزش در شیراز، کم شدن هزینه فعالیت‌های ورزشی، جداکردن نگاه‌های سیاسی به ورزش و فعالیت‌های ورزشی، کم کردن حواشی و خط قرمزهای این بخش و ... نیز در این جلسه مطرح شد.
سید کمال پاک‌فطرت، سرپرست  اداره ورزش و جوانان شیراز در بخش پایانی جلسه با اعضای انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی با تأکید بر اینکه خود را یکی از اعضای این انجمن می‌داند، لزوم مطالبه‌گری از سوی فعالان رسانه را یادآور شد.
پاک‌‌فطرت با بیان اینکه قلم نویسنده و خبرنگار ورزشی، اثرگذارترین ابزار و سلاح محسوب می‌شود، گفت: با استفاده از فضای مناسبی که اکنون وجود دارد، می‌توان به طرح دیدگاه‌های سازنده پرداخت و نقدها و نظرات خود را مطرح کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز خاطرنشان کرد: اثرگذاری رسانه‌ها و اهالی رسانه در تقویت حوزه ورزش، امری اثبات‌شده است؛ لذا اعضای انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی باید در این عرصه بیش از هر زمانی همراه شوند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز در سخنانی ضمن تأکید بر لزوم تغییر مدل گفتمانی در حوزه مدیریتی ورزش تصریح کرد: فارس دارای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی اعم از حوزه‌های بانوان و آقایان است.
عبدالرحیم خداجو، یکی از مشکلات حال حاضر را گران شدن ورزش دانست و تأکید کرد: هزینه استفاده از اماکن ورزشی به واسطه افزایش قابل‌توجه اجاره‌بهای این اماکن، بسیار افزایش یافته و این بیم را ایجاد کرده است که در آینده‌ای نه چندان دور، ورزش به یک کالای لاکچری تبدیل شود؛ حال آنکه همواره ورزشکاران قهرمان و موفق اکثراً از اقشار متوسط به پایین جامعه به لحاظ اقتصادی بوده‌اند.
خداجو، تغییر در روش واگذاری اماکن ورزشی و نگاه تک‌بعدی به‌عنوان یک مسیر کسب درآمد به آن را یک الزام برای فراگیر کردن فعالیت‌های ورزشی در سطوح مختلف جامعه دانست.
او یکی از مهم‌ترین مسائل را لزوم تقویت و توسعه ورزش تربیتی ذکر و خاطر نشان کرد: توجه به اخلاق‌مداری، تسری منش پهلوانی و ... نیز جامعه ورزشی اعم از مدیر، مسئول، مربی، ورزشکار، سرمایه‌گذار و اهالی رسانه اهمیت ویژه دارد؛ اگر اخلاقیات را ملاک قرار دهیم بسیاری از معضلات بروز نخواهد کرد.
خداجو خاطرنشان کرد که شیراز را به عنوان ویترین ورزش فارس می‌داند و در این راستا برای رفع مشکلات ورزش و جوانان در این کلان‌شهر به ویژه به نتیجه رسیدن پروژه‌های کلان در آن تلاش خواهد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس، همچنین یکی از راهکارهای اثرگذار را به کارگرفتن ظرفیت دیگر سازمان‌ها و نهادها برای تقویت زیرساخت‌ها و اثرگذاری اقدامات شایسته در عرصه ورزش و جوانان برشمرد.
خداجو در بخشی از سخنان خود وعده داد که نشست‌های منظمی را به شکل ماهیانه با اهالی ورزشی رسانه‌ها برگزار کرده و از ظرفیت موجود در مسیر رشد ورزش و دستیابی به اهداف متعالی این حوزه، بهره مطلوبی ببرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی